Firma Peritus ogłosiła promocję ram i kół Jagu. W ofercie znalazły się głównie carbonowe komponenty m.in. koła szosowe 38 i 50 mm, koła MTB 29" czy ramy szosowe i MTB (także 29").

Pierwsze informacje o przerzutkach Sram Type 2 wspominały tylko o jednej z cech nowego produktu Cage Lock. Pozwala ona na zablokowanie wózka przerzutki w pozycji „z luźnym łańcuchem”, co ułatwia zdejmowanie i zakładanie koła. Patent szybko został oceniony w sieci jako zbędny bajer, jednak kilka dni później okazało się, że Type 2 to nie tylko blokada przerzutki dla początkujących, ale konkurencja dla wprowadzonego przez Shimano rozwiązania Shadow Plus.

W nasze ręce trafiła najnowsza grupa marki SRAM - XX1.

Już na pierwszy rzut oka te 26'' obręcze wyglądają na filigranowe. Okazuje się jednak, że czarne wyszczupla: 19 na wysokość i 24 mm szerokości, czyli przeciętnie i normalnie.

W zasadzie gdyby nie symbolika WCS, laik w pierwszym momencie w ogóle nie zwróciłby uwagi na konwencjonalne i masywne z wyglądu koła.

Drugie wcielenie Mountain Kinga bardzo różni się bieżnikiem od poprzednika. Klocki są rzadko rozstawione i bardziej prostokątne niż w innych Conti.

Domestique to szytki dla zawodowca nie uznającego kompromisów, nawet w czasie treningów lub też luksusowy element roweru ambitnego amatora.

Chris Hilton, menadżer produktu zewnętrznych napędów SRAM, poświęcił projektowi XX1 dwa lata swojego życia w Schweinfurcie. Ale, jak się okazało, wcale nie był to ciężki dla niego czas.

Stąpająca coraz pewniej na rodzimym i zagranicznym rynku firma ma w swojej ofercie 2 wersje w pełni karbonowego siodełka.

Oddaliśmy w ręce naszych testerów trzy komplety wyścigowych opon przeznaczonych do kół 29’’ - dość niski bieżnik i niewielka objetość to ich wspólne cechy.

SP NCX to nazwa nowego amortyzowanego wspornika siodła. Zeszłoroczna wersja NEX został wycofana z kolekcji, prawdopodobnie ze względu na wady produkcyjne. Poza ogólną zmianą wyglądu, nowy model ma oferować większy offset (25 mm).

Nowa kierownica przeznaczona do zawodowego peletonu. Jej wysoką sztywność ma gwarantować zmienny profil rury tworzącej całą konstrukcje. Tylne gięcie ma wynosić 4º, szerokość całkowita 42 cm.

Wśród nowych kierownic na sezon 2013 zwraca uwagę dedykowany rowerów na dużych kołach model Superlogic 2x.

Ile waży DURA-ACE 9000 Nasz artykuł z bB#6/2012 dotyczący jedenastorzędowej grupy Dura Ace wzbudził silne zainteresowanie. Gruntowny opis dotyczył nie tylko wciąż kontrowersyjnej wersji sterowanej elektronicznie

W pięć lat po premierze swojej pierwszej sztycy o regulowanym skoku, CB prezentuje całkowicie nową inkarnację pomysłu. Praktycznie nic nie jest takie samo.

Nowy 26-calowy Ritchey P-Team to tajemnicza sprawa – jego zdjęcia krążą po Internecie już od kilku miesięcy, rozpalając wyobraźnię fanów ram MTB o klasycznej, stalowej konstrukcji. Niewiele jednak o niej wiadomo poza tym (kolejna ciekawostka), że ma być to produkt przeznaczony tylko na rynek europejski, ponieważ „tam rowery 26” są wciąż popularne”.

Już na pierwszy rzut oka te 26” obręcze wyglądają na filigranowe. Okazuje się jednak, że czarne wyszczupla: 19 na wysokość i 24 mm szerokości, czyli przeciętnie i normalnie. Drugi rzut, tym razem na wagęrowerową.pl zrobił na nas lepsze wrażenie 390 g z opaską! 375 bez.

Wyczynowa korba dedykowana dla miłośników MTB.

Przyleciały zza oceanu i od razu wylądowały na naszej wadze.

Hamulce szosowe długo opierały się próbom unowocześnienia - ten sezon przyniósł jednak kilka interesujących nowości w tej dziedzinie.

Od jakichś 2 lat Fox pokazywał też regulowaną sztycę D.O.S.S, której jednak ciągle nie wprowadzali do produkcji. Wreszcie się udało i trafi do sklepów w maju (w USA $439 + podatki). Również tutaj trafiła koncepcja CTD, o której więcej przeczytacie w majowym wydaniu bikeBoardu.

Jeśli usłyszycie taki krzyk gdzieś w lesie musicie wiedzieć ze młode wilki przestały wyć „auuuuu!” i zaczęły to robić tak: Zee [ziiii]. Pojawienie się, a raczej spadnięcie z nieba, nowej grupy do zastosowań grawitacyjnych było zaskoczeniem.

Ukazanie światu Świętego w nowym ciele było tylko kwestią czasu. Nowa grupa charakteryzuje się przede wszystkim 10 rzędowym napędem. Zupełnie nowe są też wzorowane na wyznaczającej kierunki odsłonie XTR hamulce. Zaciski skrywają po cztery ceramiczne tłoczki w dwóch rozmiarach. Najpierw tarczę muskają mniejsze, by ostatecznego zgniotu dokonały większe.

Jeśli zastanawiasz się, jaką sztycę wybrać ten artykuł jest dla ciebie! Prezentujemy kilka ciekawych modeli.

Najpierw pojawiały się jako ciekawostki, wzbudzały zainteresowanie, ale i tak wszyscy zastanawiali się, po co to komu?

WCS C260° z kolekcji 2012 ma być najbardziej zaawansowanym aluminiowym mostkiem w ofercie Ritchey’a. Dlaczego? 103 gramy masy - 20 gramów mniej niż również lekki 4Axis - a do tego aż o 30% sztywniejszy.

Firma Ritchey zaprezentowała najnowszy kokpit szosowy wykonany w całości z jednego kawałka materiału.

Pierwsze, na co zwróciłem moją uwagę po otrzymaniu tych kół to ich lekkość i to, że obręcze wyglądały na bardzo delikatne.

Jeśli trening na zwykłym rowerze to dla Was za mało, jazda „z blatu” pod górę nie starczy, a średnia powyżej 35 km/h na dystansie 100 km nie pozwala się wyżyć, warto spojrzeć na najnowszy produkt frmy Trisport Devices.

Podczas niedawnej prezentacji serii SLX 2013 można było dojrzeć dwa nowe zestawy kół. Oba powinny zainteresować zwolenników XC i Enduro.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Niejasna przyszłość roweru

Nowy wymiar treningu

Moc „ludzi z żelaza”

Młodzi gniewni polskiego XC… rok później