4,56-kg Merida Scultura Superlite LTD, najlżejszy seryjnie produkowany rower świata, zostanie zaprezentowana podczas Kielce Bike-Expo. Na stoisku Meridy nie zabraknie także istotnych nowości, m.in. premierowej wersji znanego hardtaila Big.Nine. W Kielcach zaparkuje również Mobilne Centrum Testowe jednej z czołowych marek rowerowych świata.

Merida wprowadza nową wersję swojego legendarnego hardtaila Big.Nine z kołami 29”. Premierowy model waży zaledwie 8,5 kg, wyróżniają go także wysoki komfort, duża sztywność, a nawet aerodynamika. Już wkrótce nowy Big.Nine pomoże w walce o olimpijskie złoto w Rio. Jego odpowiednikiem z kołami 27,5” jest nowa wersja Meridy Big.Seven.

Merida przygotowała specjalne malowanie rowerów na igrzyska olimpijskie w Rio de Janeiro. Charakterystyczny zielony kolor będzie zdobił modele 11 zawodników i zawodniczek, którzy wystartują w kolarskich wyścigach szosowych i MTB. Malowanie uzupełnią barwy narodowe oraz indywidualne elementy.

Tuż przed Pucharem Świata XC w Albstadt odbyła się prezentacja Meridy, w czasie której miała miejsce premiera dwóch nowych hardtailów przeznaczonych dla członków Multivan Merida Biking Team.

Ależ wygodnie! Po dokonaniu niezbędnych regulacji efekt dopasowania na linii maszyna–człowiek od razu zachęca do żwawej jazdy. Siedzi się dokładnie pośrodku, „w rowerze”, przyjmując pochyloną, sportową, a jednocześnie komfortową pozycję.

Wszyscy duzi producenci rowerów mają w ofercie szosowe maszyny z hamulcami tarczowymi. Większość zdecydowała się na wyposażenie w nie modeli z kategorii endurance – długodystansowych, o zrelaksowanej geometrii, przeznaczonych na gorsze drogi. Merida postanowiła pójść inną drogą i w tarcze zaopatrzyła pełnokrwistego ścigacza – Sculturę.

Cityway i Classicway to nowe miejskie rowery Merida, które zostaną oficjalnie zaprezentowane podczas Kielce Bike-Expo. – Naszym absolutnym priorytetem jest jakość wykonania i montażu, przykładamy też dużą wagę do ich designu – mówi Jacek Wajda, product manager odpowiedzialny w Meridzie za miejskie nowości montowane w Polsce, które trafiają już do sklepów. – Oddźwięk z rynku jest bardzo dobry – dodaje.

Jurgen Falke, szef designerów Meridy, uważa Ninety – Six za najbardziej zwycięskiego fulla w historii firmy. Już po kilku jazdach Ralf Naef zdecydował, że wystartuje na nim na Mistrzostwach Świata w 2007 roku. To dla zawodowca niemałe ryzyko, jednak jemu się opłaciło. Wrócił z nich ze srebrnym medalem na szyi.

Prezentacja nowej szosówki przeznaczonej na górskie etapy odbyła się w okolicach San Remo. Miejsce zostało wybrane nieprzypadkowo. Można tu jeździć po nadmorskich bulwarach przeznaczonych dla rowerzystów, a jak chce się wjechać w góry, wystarczy skręcić na północ, gdzie malownicze podjazdy wspinają się powyżej 1000 m.n.p.m.

Wróciliśmy właśnie z San Remo z prezentacji nowej, ultralekkiej szosówki marki Merida. Miejsce i termin prezentacji zostało wybrane nieprzypadkowo, to właśnie tu ruszył jeden z wielkich tourów - Giro d'Italia.

Merida One-Sixty pozostawiła po targach Eurobike całkiem miłe wspomnienia, głównie ze względu na bardzo płynnie działające zawieszenie. Dlatego też ucieszyliśmy się na kolejne spotkanie, tym razem z nieco uboższą, ale i jedyną dostępną na polskim rynku wersją 7.600.

Popularny rower Meridy z pełnym zawieszeniem zyskał całkiem nowe oblicze. Koła 27,5”, odmieniona geometria i wiele innowacji czynią z One-Twenty jeszcze bardziej uniwersalny model all mountain. W kolekcji 2015 Merida Polska znalazły się trzy wersje nowego roweru, który zapewnia świetną zabawę na trasie zarówno w dół, jak i pod górę.

W przyszłym sezonie Merida wprowadza aluminiową wersję aerodynamicznego ścigacza Reacto. To nie jest jedynie kopia carbonowego brata – w projektowanie zaangażowano niemieckich ekspertów Meridy ds. badań i rozwoju.

Tak się złożyło, że rower trafił do nas niedługo po tym, kiedy siedziba pro-tourowego zespołu Lampre-Merida została okradziona. Ponieważ maszyna, którą testowaliśmy, to dokładnie ten model, na którym jeżdżą zawodnicy i nawet malowanie jest teamowe, obawialiśmy się, że test zostanie przerwany e-mailem, że np. Filippo Pozzato potrzebuje go na wyścig.

Dyrektor biura projektowego Meridy, Jurgen Falke, twierdzi, że Reacto znacznie przewyższa Sculturę pod względem aerodynamiki, sztywności i komfortu. Zysk 22 W uzyskany przy prędkości 50 km/h, czyli jakieś 2 minuty na stu kilometrach trasy o przewyższeniu około 2000 m, ostatecznie zdecydował o odstąpieniu od Scultury.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Czy 2000 zł wystarczą? Test 10 modeli MTB

Projekt ścieżka

Geometria wyścigowa czy wytrzymałościowa?

Bianchi Oltre XR4 Super Record

Najtańsze gravelówki w Polsce