Wiedzieliście, że KTM robił przełajówki już w latach 70. i że zdobyto na nich kilka tytułów mistrza Austrii? Najwyraźniej wrócił im apetyt na tytuły w tej dyscyplinie, bo w sezonie 2016 mamy do wyboru aż trzy rowery do jazdy w zimnym błocie i noszenia na ramieniu.

Myroon okazał się niezwykle łatwy do oswojenia. Ustawiłem siodło i było po sprawie. Nie trzeba tygodniami przyzwyczajać się do jego charakterystyki ani mozolnie dostrajać parametrów.

Nie jest to jeszcze najdroższy koń z włókna węglowego w selekcji KTM-a, ale już ze względu na sam wygląd nie można przejść obok niego obojętnie.

Postępująca specjalizacja, to słowa która same przychodząc na myśl podczas obserwacji zmian jakie zostały zaproponowane w dwóch modelach znanych z tegorocznej kolekcji.

Sprawdź jakie nowości przygotowała Austriacka marka na sezon 2015.

Flagowy full przeznaczony do XC/XCM z carbonowo-aluminiową ramą prezentuje się świetnie. W odróżnieniu od zeszłorocznej kolekcji, testowy model jeździ na kołach 650b.

Szosowy KTM... Hm, jeśli dla Ciebie to dziwne zestawienie, zwróć uwagę, że oprócz dwusuwowych krosów i endurówek od 50 lat produkują rowery!

Mniej więcej rok temu producenci zaczynali szturmować rynek nowym rozmiarem kół, a tysiące internetowych znawców próbowało sabotować te działania pisząc na facebooku: „Nabijanie kasy, zostaję przy 26”.

W segmencie enduro/all mountain mamy do czynienia z prawdziwym Blitzkriegiem. Niedobitki 26” potwierdzają regułę. Byliśmy bardzo ciekawi, jak nowy standard kół spisuje się w wyczynowych hardtailach. Ich użytkownicy do kwestii efektywności podchodzą co najmniej tak rygorystycznie, jak do diety, generowanej w czasie treningu mocy, masy startowej itp. W końcu nie po to jeżdżą te tysiące kilometrów rocznie, w piątek, świątek, deszcz i mróz, żeby przyjechać na metę minutę, dwie lub pięć później ze względu na mankamenty roweru czy wielkość kół.

Ultra z przydomkiem 1964 Limited, na aluminiowej ramie i będących obecnie trendy kołach 650b ma podkreślić jubileusz austriackiej marki.

Sztandarowy hardtail Myron 27, jak się łatwo domyślić, toczy się na kołach 650b. KTM zdecydował się na radykalne pociągnięcie i w rowerach z półki średniej i wyższej całkowicie wyeliminował koła 26”.

Kilka dni temu pisaliśmy o najważniejszych zmianach jakie nastąpią w kolekcji 2014. Dalszą część powinniśmy zacząć od cofnięcia się w czasie. I to sporo bo aż do roku 1964 kiedy firma KTM wypuściła na rynek swój pierwszy rower.

W deszczowych, zimnych Alpach jesteśmy na prezentacji przyszłorocznej kolekcji austriackiego producenta. KTM to kolejna marka która w sezonie 2014 stawia tylko na duże koła.

Chorzy na cykloholiozę złośliwą odróżniają wyłącznie dwa rodzaje pogody. Dobrą i bardzo dobrą. No i właśnie w taką „dobrą” pogodę przyszło nam testować KTM Race Action 650B. I bez wątpienia świetnie się przy tym bawiliśmy, mimo ogromnej ilości zalegającego błota i śniegu.

Nowy Lycan 650B jest oczkiem w głowie KTM-a. Firma stawia na pośredni rozmiar kół w segmencie rowerów z aluminiowymi ramami, wierząc, że wkrótce stanie się bardzo popularny.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Czy 2000 zł wystarczą? Test 10 modeli MTB

Projekt ścieżka

Geometria wyścigowa czy wytrzymałościowa?

Bianchi Oltre XR4 Super Record

Najtańsze gravelówki w Polsce