Niebanalna konstrukcja i intrygujące już na pierwszy rzut oka kąty ramy zaciekawiły nas od pierwszego wejrzenia. W czasie testów przekonaliśmy się o dwoistości natury tego roweru. Oto jak ją opanowaliśmy.

Niemiecki Kreidler udostępnił nam do testu odświeżony model Straight, który oferuje 150 mm skoku i jest przeznaczony do uprawiania szeroko rozumianego all mountain. My jednak, korzystając z okazji, postanowiliśmy skupić się na zawieszeniu Magury z systemem eLect, które Kreidler zdecydował się zamontować w tym rowerze.

Kreidler odzwierciedla w sobie wiele cech typowego roweru XCM. Wygląda na tyle dobrze, ze wielokrotnie łapaliśmy się na porównywaniu go do znacznie droższych modeli.

Rzadko spotykana estetyka wyróżnia go z tłumu monochromatycznych ścigaczy w kolorach podstawowych. Łańcuch perfekcyjnie pasuje do złotych szparunków, przypominając złotą erę NSU, DKW, Union, Zündappa czy BMW. A niespodziewany design łączy się z zaskakującym doborem osprzętu.

Rowery ze wspomaganiem elektrycznym kojarzą się głównie z miastem, ale ta idea nie jest wcale ograniczona do jazdy ulicznej. Zastosowanie silnika w rowerze terenowym ma inny cel niż w pragmatycznym ebike’u służącym do dojazdów do pracy lub na zakupy i może być równie atrakcyjne dla pewnej grupy odbiorców. Nim jednak zagłębimy się w filozoficzne rozważania, o których więcej na końcu tekstu, przyjrzyjmy się temu, co dla e-bikerów przygotował Kreidler.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Rasowe ścigacze za 11k
Orbea Avant M30 Team
Merida Scultura 5000 Disc
Cannondale 2018: Jekyll i Trigger
7 najczęstszych błędów w treningu amatorów
Kardiologiczne badania podstawowe
44 strony przygody!