GDZIE LEŻY GRANICA CENY, KTÓRA UMOŻLIWIA ZAKUP WARTOŚCIOWEGO W JEŹDZIE POPULARNEJ ROWERU? PRZEPROWADZILIŚMY BADANIA NA RÓŻNYCH UCZESTNIKACH RYNKU – PRODUCENTACH, IMPORTERACH, HANDLOWCACH, KLIENTACH, A NAWET UCZESTNIKACH ZAWODÓW SPORTOWYCH.

Chyba każda pasja w dużej mierze opiera się na marzeniach, w których nie ważne są takie błahostki, jak astronomiczna cena czy koszty serwisowania.

Zwiedzając kolejne stoiska w czasie Eurobike’u czy przeglądając katalogi marek okazuje się, że status hardtaila – roweru górskie­go bez amortyzacji tylnego koła – radykalnie się obniżył. Rolę prestiżowych precjozów rodowych przejęły zaawansowane fulle i wypasione szosówki. Jeszcze tylko brandy z rozbudowanym zespołem XCO wysuwają HT na początek typoszeregów. Jednak jest ich coraz mniej.

W 1996 roku, kiedy ukazywał się pierwszy numer bikeBoardu, nawet mistrz olimpijski MTB startował na aluminiowym rowerze, bo włókno węglowe wciąż jawiło się jako fanaberia konstruktorów, bardziej przeznaczona do mamienia entuzjastów egzotycznych nowinek niż materiał do budowy wyczynowych ram rowerowych.

Ten efektownie wyglądający zestaw z pewnością nie ujdzie niczyjej uwadze w sektorze startowym. Optycznie muskularny przód silnie kontrastuje z płaskimi i cienkimi rurkami podsiodłowymi. Malowaniem Barracuda przyciąga spojrzenia, wygląda nowocześnie i sportowo – niczym wyścigowy jacht czy Ducatti z Martini Racing.

Na rynku pojawia się coraz więcej modeli rowerów szosowych opartych na ramach z włókna węglowego, konkurujących ceną. Są jeszcze inne cechy i parametry, które należy wziąć pod uwagę.

Zanim adept kolarstwa skończy 18 miesięcy, można go przyzwyczajać do jazdy chodzikiem. Jest stabilny, a więc bezpieczny i pozwala przywyknąć do przemieszczania się i sterowania. Ale odradzamy te, w których dziecko nie ma wpływu na kierunek jazdy. Wejście w świat rowerków biegowych powinno nastąpić z inicjatywy dziecka, musi mieć ono poczucie bezpieczeństwa i ochotę, żeby spróbować – tu najlepiej działa przykład rodziców i biegówka oparta o ścianę dziecięcego pokoju.

Różnimy się od mężczyzn. To oczywista oczywistość i nie chodzi mi o to, że podobno jesteśmy z Wenus, a oni z Marsa. Chodzi o bardziej przyziemne sprawy, takie jak wzrost, proporcje budowy i masa ciała.

Jolanda Neff, Emmentaler, Lindt, Victorinox... Szwajcaria! Tamtejsi konstruktorzy marki Rizer obiecują, że już wkrótce dołączy ona do szeregu najbardziej rozpoznawalnych szwajcarskich symboli. Sprawdźmy, jak zaczynają. Rival umieszczony w segmencie Race Line sugeruje sportowe osiągi.

Tym razem postanowiliśmy wziąć na tapetę maszyny z popularnego przedziału cenowego często używane do turystyki w umiarkowanie trudnym terenie.

Gdzie leży dolna granica ceny, za jaką można kupić rower, który będzie godny miana roweru górskiego? To pytanie, które stawia sobie pewnie wielu z was. Czy decyduje o tym geometria ramy, napęd, jakość amortyzatora czy może wielkość kół? Sprawdzamy to na podstawie 10 rowerów kosztujących 2000 zł.

W naszej opinii nie musi być wyspecjalizowana, powinna zapewniać optymalną dynamikę w przeróżnych warunkach. A także, przy umiarkowanej cenie, uwzględniać zarówno potrzeby treningowe jak i zapędy sportowe początkującego miłośnika szosy.

Na pierwszy rzut oka niewprawionego cyklisty, wszystkie rowery w tej prezentacji są identyczne. Różnią się kolorem i może wielkością kół. Więc jeśli też tak uważasz, to koniecznie zapoznaj się z poniższą treścią. Okazuje się bowiem, że zebrana przez nas „dwunastka” ma tak różne osobowości, jak bohaterowie filmu wojennego z łysym Savalasem.

Z roku na rok na targach Eurobike przybywa nowości i niebanalnych konceptów, a ich selekcja przysparza naszym redaktorom nie lada problemów i obfituje w burzliwe dyskusje. Oto zestaw rowerów, które wywarły na naszej ekipie największe wrażenie. To maszyny o fenomenalnych parametrach użytkowych, wyznaczające trendy, ciekawe, a także po prostu piękne i wyjątkowe.

Widząc coraz większą popularność wyścigów długodystansowych po drogach bitych, producenci spełniają oczekiwania wysublimowanej klienteli i zaczynają tworzyć modele szosowe o zupełnie nowym rodowodzie. Gravel Bikes to w wolnym tłumaczeniu rowery przeznaczone do jazdy po żwirze.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Czy 2000 zł wystarczą? Test 10 modeli MTB

Projekt ścieżka

Geometria wyścigowa czy wytrzymałościowa?

Bianchi Oltre XR4 Super Record

Najtańsze gravelówki w Polsce