Zrobić dobrego elektryka, który w końcu przekona hejterów do tej idei. Trudne. Pogoda na prezentację pierwszego eBike’a od Cannondala trafiła się idealna. Lało jak z cebra. Twórcy Moterry byli spokojni, choć postawili sobie ambitne zadania i czytelnie je zasygnalizowali.

Niezależnie od decyzji UCI dotyczącej legalizacji czy dalszego przebiegu testów hamulców tarczowych w rowerach szosowych, producenci już podjęli decyzję. Coraz więcej modeli szosowych przeznaczonych do ścigania, a nie tylko w kategorii endurance, jest zaopatrzonych w hamulce tarczowe. Cannondale wyposażył w taki sprzęt swoją topową szosówkę SuperSix. Jej zaletą była niewiarygodna lekkość i wybitnie sportowy charakter. Czy te same cechy zostaną utrzymane w wersji z tarczami?

Nie, to nie jest rower szosowy! Nie jest to też rower przełajowy, turystyczny ani górski. To jakby wziąć ramę szosową i wstawić do niej górskie koła. Szalone!

Niektórzy szukają Świętego Graala. Roweru do wszystkiego. Sprzętu, który w całości zaspokoi rowerowe potrzeby – pozwoli prędko wjechać na dowolną górę, a potem zjechać z niej każdym, choćby najtrudniejszym wariantem. Najlepiej szybko i wygodnie.

Tendencja w budowaniu tras XC jest prosta - mają one wyłonić najlepszych zawodników zarówno pod względem fizycznym jak i technicznym.

Węglowy F-Si rozpala wyobraźnię, ale kosztuje majątek. Nadzieję kolarzy bez dzianego sponsora budzi wersja na aluminiowej ramie. Po tym teście gotowi jesteśmy odpowiedzieć na dwa pytania: czy aluminiowa rama to przeżytek oraz czy F-Si 1 jest wart swojej ceny?

Choć budowa Triggera jasno wskazuje, że bliżej mu do rzeczywistości enduro, to zachowanie na podjazdach i prostej drodze udowadnia konotacje ze środowiskiem XC. Produ­cent umyślnie starał się nawiązać do obu odmian MTB, tak by użytkownik mógł najeść się wszechstronnością do syta.

Murray Washburn jest w Cannondale od 19 lat i swoją prezentację zaczął tak: credo marki to tworzenie najszybszych maszyn wyścigowych, ale przyszedł czas na zbudowanie roweru dla przyjemności i szerokiego spektrum odbiorców.

Pierwsze informacje o tym rowerze dotarły do nas ponad miesiąc temu, jednak były tak tajne, że nasz amerykański kontakt musiał przy wejściu do HQ Cannondale zdać cały sprzęt fotograficzny, z telefonem komórkowym włącznie.

Podczas tegorocznych targów rowerowych BIKE EXPO w Kielcach, przechodząc obok Cannondale F-Si Carbon ze zdziwieniem dostrzegłem, że został on nagrodzony Złotym Medalem tej imprezy.

O tym rowerze pisaliśmy już w poprzednim numerze bB #7/2014 i obszernie omówiliśmy wszelkie zaawansowane technologie użyte do budowy tej maszyny. Dodajmy: superlekkiej maszyny.

Przedziwaczna konstrukcja dampera i widelca skłania do sceptycyzmu. Inżynierowie pytani o to, dlaczego w ten sposób projektują swoje rowery, powiedzieli nam...

To nowy Cannondale, którego oficjalna premiera miała miejsce podczas Pucharu Świata XC w Albstaadt. My mieliśmy okazje przyjrzeć się nowemu rowerowi już pod koniec maja.

Overmountain to nowa platforma rowerów Cannondale. W jej skład wchodzą trzy typy rowerów: endurowy Jekyll 27,5” o skoku 160 mm oraz allmountainowe Triggery w dwóch wersjach na kołach 27,5” oraz 29”.

Cannondale opracował nową platformę rowerów i postanowił nazwać ją Overmountain. W jej skład wchodzą trzy linie rowerów. Przeznaczone do enduro Jekylle 27,5”, allmountainowe Triggery w wersji 27,5” oraz 29”.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Czy 2000 zł wystarczą? Test 10 modeli MTB

Projekt ścieżka

Geometria wyścigowa czy wytrzymałościowa?

Bianchi Oltre XR4 Super Record

Najtańsze gravelówki w Polsce