Topowy amor XC/Marathon Suntoura to Axon Werx z carbonowymi goleniami. My testujemy drugi w hierarchii model. Jak większość amortyzatorów tej klasy ma aluminiową rurę sterową i magnezowe golenie dolne.

Na przestrzeni paru lat oferta tej firmy znacząco się rozrosła i Suntour, oprócz doposażania rowerów wartych do kilku tysięcy złotych, zaangażował się we współpracę z uznanymi zawodnikami i z miejsca zaczął konkurować z najbardziej prestiżowymi markami. Jednym z modeli, jakim chce podbić rynek jest Durolux, którego przeznaczenie można określić na ostre enduro.

BOS to francuska firma, znana głównie ze zjazdowych widelców większego kalibru lub zawieszenia przeznaczonego do samochodów rajdowych.

Dwadzieścia pięć lat temu marka Rock Shox zmieniła sposób patrzenia na zawieszenie w rowerach górskich. Rok 1989 był tak naprawdę początkiem tej pięknej dyscypliny sportu i wszystkie komponenty były w fazie rozwoju.

W 1974 Bob Fox rozpoczął zmieniać dynamikę jazdy światka motocrossowego. W tym roku Fox świętuje czterdziestolecie działalności wprowadzając całkowicie przerobiony widelec o goleniach Ø36 mm.

Jeśli ktoś znał tą markę wcześniej, to na pewno dzięki ich oryginalnej konstrukcji i modelowi Kilo. Chodzi mianowicie o gamę lekkich widelców XC z mechanizmem pantografowym. Od tego sezonu producent rozszerza swoją ofertę i wchodzi w sferę bardziej zaawansowanego skoku z zupełnie nową budową. Amortyzatory z serii Xcite przeznaczone są do Enduro, a ich skok dochodzi nawet do 150 mm.

Na rok 2013 Fox zaproponował całkowitą zmianę filozofii tzw Platform - trybów pozwalających na efektywniejsze pedałowanie bez konieczności rezygnacji z miękkiego i podatnego zawieszenia na zjazdach. Jak nie raz przekonaliście się na naszych łamach, dotychczas tylko w niektórych rowerach Platformy wahacza były wyczuwalne.

Zarówno Corsa jak i Float zajmują najwyższe miejsce w kolekcji obu marek. Który okazał się lepszy?

SR Suntour zaprezentował kolekcję widelców na sezon 2013.

Kolejne wiadomości jakie udaje się nam na bieżąco zdobywać mówią jednoznacznie: sprawa XTR Di2 jest ewidentnie przesądzona.

Magura zaprezentowała nowe widelce linii TS (Team Suspension).

All-In-One Cartridge to nazwa dla nowego systemu amortyzacji. Tajwańska marka proponuje klientom wyjątkowy system działania swoich widelców.

Po pierwszych jazdach mogę powiedzieć ze amortyzator jest świetnie czuły, bardzo miękki i elegancko wybiera, a przy tym ma dobrze zabezpieczoną przed dobiciem końcówkę skoku. Muszę tylko rozeznać, czy nie jest wiotki.

Cały czas mam w pamięci poprzednią wersję tego widelca używaną przez Justynę Frączek w swoim KTMie. Był fajny, ale nie reagował na pierwszą przeszkodę, działał dopiero od drugiej. Testowałem też widelce Speca czyli Futureshock i koncepcja widelca z automatyczną blokadą do mnie przemawia.

Rozpoczęliśmy test widelca Fox 32 Float Terralogic dla kół 26", oto pierwsze impresje jednego z naszych testerów. W najbliższym czasie spodziewajcie się kolejnych raportów, a na pełne wyniki testu zapraszamy do papierowej wersji bikeBoardu. Tu

Regularny przegląd amortyzatorów i wymiana zużytych części to gwarancja ich niezawodnej pracy. Niestety, wiąże się to z dodatkowymi koszami, które nie są małe. Rock Shox postanowił częściowo ułatwić swoim klientom kwestie serwisu.

Było tylko kwestią czasu, by najsłynniejszy amortyzator w historii XC w końcu doczekał się wersji na duże koło. Od razu wprowadzono pięć modeli różniących się sposobem tłumienia. Wszystkie „dłuższe” oferują mocowanie 15-milimetrowym zaciskiem. Topowa XX WC jest lżejsza, niż WC edycji 2009 w klasycznym rozmiarze. 1582 g wraz z hydr

Firma zaprezentowała nową gamę tanich amortyzatorów do cross-country. W ofercie znajdują się trzy modele, a ich dokładna nazwa będzie oznaczać szerokość goleni górnych.

Jak dowiedzieliśmy się wczoraj: Bomber Girls wracają, zobaczymy je na Eurobike, a Wy na naszej stronie internetowej. Do kolekcji Marzocchi na sezon 2012 wróci też układ zapewniający zmianę skoku.

W nowym numerze piszemy o kolejnych nowościach w kolekcji, m.in. przekonstruowanych widelcach do kół 29".

Diverse Suspension Products jest nową marką na polskim rynku. DSP specjalizuje się w projektowaniu i produkcji wysokiej jakości systemów amortyzacji jednośladów. Jakość oferowanych produktów jest bardzo wysoka, co spowodowane jest bardzo restrykcyjnymi normami kontroli jakości na etapie produkcji każdego ze składowych elementów.

Kiedy na 2011 FOX zapowiedział powrót do technologii Terralogic byliśmy skonfundowani. Bo Fox po raz pierwszy zaprezentował ją w roku 2003. Potem Specialized przejął rozwiązanie na wyłączność i rozpoczął prace nad czymś, co wkrótce nazwano Brain i w tym samym momencie Fox wycofał się ze sprzedaży widelców z automatyczną blokadą przy pomocy ciężarka blokującego przepływ oleju w zaworze kompresji.

O nowym, ważącym 1490 g Axonie piszemy w sierpniowym numerze bB. Poza nim firma zaprezentowała odnowioną wersje amortyzatora Epicon i Duralux.

Firma Zumbi została wyłącznym dystrybutorem produktów francuskiej marki Bos.

Odchudzone wizualnie golenie dolne w połączeniu z czarnymi (wersja RC ma niklowane) aluminiowymi goleniami górnymi oraz aluminiową koroną i sterówką są bardzo estetyczne. W oczy rzucają się zgrubienia mieszczące poszerzone ślizgi. Corsa wzbudza zaufanie masywnością wyglądu, nęcąc maratończyka masą 1594 g.

Cześć, zwracam się do Was z prośbą o przetestowanie widelca Spinner Aeris (najlepiej w wersji 300-100), wydaje się on dość ciekawą propozycją do XC, jego waga wynosi ok 166-1700 g, a na ebayu można go dostać już za ok 650PLN :) Pozdrawiam, Adam.

Testowaliśmy wersję o powiększonym skoku 120- 150 mm. Widelec ma tradycyjną, znaną od lat budowę, z wyjątkiem stałej osi 15 mm. Wewnątrz goleni mieści się nowy tłumik FIT z balonikiem na olej. Zastosowano też nowe rozwiązanie zmiany skoku.

Rock Shox SID to niekwestionowany król wyścigów XC. Ma na swoim koncie niezliczoną liczbę zwycięstw w Pucharze Świata a także tytuły Mistrza Świata. Przeczytajcie jak sprawował się przez sezon użytkowania.

Amortyzator do enduro musi być przede wszystkim uniwersalny. Dawać pełnię radości na zjazdach, ale także umożliwiać sprawne podjeżdżanie, czyli powinien mieć regulowany skok. Do testu wybraliśmy dwa widelce, nowość na ten sezon Marzocchi 44 w wersji ATA i znanego, ale znacząco przebudowanego Rock Shox Revelation 426 w wersji Air U-Turn.

Amortyzator SID Word Cup, jest najlżejszym z całej rodziny RS-ów i jednym z najlżejszych widelców do XC. 1379 g z manetką to rewelacyjny wynik.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Niejasna przyszłość roweru

Nowy wymiar treningu

Moc „ludzi z żelaza”

Młodzi gniewni polskiego XC… rok później