Topowy amor XC/Marathon Suntoura to Axon Werx z carbonowymi goleniami. My testujemy drugi w hierarchii model. Jak większość amortyzatorów tej klasy ma aluminiową rurę sterową i magnezowe golenie dolne.

Na przestrzeni paru lat oferta tej firmy znacząco się rozrosła i Suntour, oprócz doposażania rowerów wartych do kilku tysięcy złotych, zaangażował się we współpracę z uznanymi zawodnikami i z miejsca zaczął konkurować z najbardziej prestiżowymi markami. Jednym z modeli, jakim chce podbić rynek jest Durolux, którego przeznaczenie można określić na ostre enduro.

BOS to francuska firma, znana głównie ze zjazdowych widelców większego kalibru lub zawieszenia przeznaczonego do samochodów rajdowych.

Dwadzieścia pięć lat temu marka Rock Shox zmieniła sposób patrzenia na zawieszenie w rowerach górskich. Rok 1989 był tak naprawdę początkiem tej pięknej dyscypliny sportu i wszystkie komponenty były w fazie rozwoju.

W 1974 Bob Fox rozpoczął zmieniać dynamikę jazdy światka motocrossowego. W tym roku Fox świętuje czterdziestolecie działalności wprowadzając całkowicie przerobiony widelec o goleniach Ø36 mm.

Jeśli ktoś znał tą markę wcześniej, to na pewno dzięki ich oryginalnej konstrukcji i modelowi Kilo. Chodzi mianowicie o gamę lekkich widelców XC z mechanizmem pantografowym. Od tego sezonu producent rozszerza swoją ofertę i wchodzi w sferę bardziej zaawansowanego skoku z zupełnie nową budową. Amortyzatory z serii Xcite przeznaczone są do Enduro, a ich skok dochodzi nawet do 150 mm.

Na rok 2013 Fox zaproponował całkowitą zmianę filozofii tzw Platform - trybów pozwalających na efektywniejsze pedałowanie bez konieczności rezygnacji z miękkiego i podatnego zawieszenia na zjazdach. Jak nie raz przekonaliście się na naszych łamach, dotychczas tylko w niektórych rowerach Platformy wahacza były wyczuwalne.

Zarówno Corsa jak i Float zajmują najwyższe miejsce w kolekcji obu marek. Który okazał się lepszy?

SR Suntour zaprezentował kolekcję widelców na sezon 2013.

Kolejne wiadomości jakie udaje się nam na bieżąco zdobywać mówią jednoznacznie: sprawa XTR Di2 jest ewidentnie przesądzona.

Magura zaprezentowała nowe widelce linii TS (Team Suspension).

All-In-One Cartridge to nazwa dla nowego systemu amortyzacji. Tajwańska marka proponuje klientom wyjątkowy system działania swoich widelców.

Po pierwszych jazdach mogę powiedzieć ze amortyzator jest świetnie czuły, bardzo miękki i elegancko wybiera, a przy tym ma dobrze zabezpieczoną przed dobiciem końcówkę skoku. Muszę tylko rozeznać, czy nie jest wiotki.

Cały czas mam w pamięci poprzednią wersję tego widelca używaną przez Justynę Frączek w swoim KTMie. Był fajny, ale nie reagował na pierwszą przeszkodę, działał dopiero od drugiej. Testowałem też widelce Speca czyli Futureshock i koncepcja widelca z automatyczną blokadą do mnie przemawia.

Rozpoczęliśmy test widelca Fox 32 Float Terralogic dla kół 26", oto pierwsze impresje jednego z naszych testerów. W najbliższym czasie spodziewajcie się kolejnych raportów, a na pełne wyniki testu zapraszamy do papierowej wersji bikeBoardu. Tu


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Czy 2000 zł wystarczą? Test 10 modeli MTB

Projekt ścieżka

Geometria wyścigowa czy wytrzymałościowa?

Bianchi Oltre XR4 Super Record

Najtańsze gravelówki w Polsce