Za oknami ciemno, zimno, mokro i ślisko. Niestety polski klimat jest nieubłagany – długa zima a do tego wszędzie sypią solą. Na drogach z dnia na dzień pojawiają się nowe dziury zalane przez roztopiony śnieg. Nie jest łatwo być kolarzem w takich warunkach. Z drugiej jednak strony nie zbuduje się formy bez wsiadania na rower. Wyjście jest jedno: zacisnąć zęby i wyjechać na trening.

Wizja Canyona przewiduje bardzo mocne koła MTB (29”), hamulce tarczowe, szerokie opony i dedykowane błotniki SKS (w opcji dodatkowej należy doliczyć 215 g z przodu i 257 g z tyłu). Tak uzbrojony jest szczególną szosówką.

Jazda
Pętlę testową w przypadku tego roweru ulokowałem w okolicach Ojcowa i Skały. Teren mocno pofałdowany z niekonieczniedobrym asfaltem. Pierwsze kilometry pokazały, że pozycja za kokpitem jest bardzo komfortowa. Niezbyt długa górna rura przedniego trójkąta w połączeniu z mostkiem o długości 90 mm sprawia, że pozycja jest wysoka. To dobre nawet na kilkugodzinne zimowe „tleny”. Podczas jazdy po płaskich odcinkach Inflite bardzo przyzwoicie utrzymuje wysoką prędkość. Jednak kiedy do głowy przychodzi bardziej dynamiczna jazda, Canyon wyraźnie zaznacza swoje przeznaczenie, sprzeciwiając się takim „ekscesom”. Mimo całkiem stromego kąta podsiodłowego (73,6 stopnia) preferowana kadencja mieści się w średnich zakresach ok. 80 obr./min. Powodem jest spora masa rotacyjna kół wynikająca z zastosowania (...)

Pełny test znajdziecie w bikeBoard 1-2/2014 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie

Poniżej pełna specyfikacja testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Canyon Inflite AL 8.0 S
Cena: 5619 zł
Współczynnik bB: 100 g za 63 zł
Rama: aluminium
Rozmiary: XS, S, M, L, XL, XXL
Rozmiar testowany: 550 mm – M
Baza kół: 1014 mm
Długość tylnego widelca: 424 mm
Długość górnej rury: 550 mm
Wysokość osi suportu: 265 mm
Wysokość kierownicy: 950 / 920 mm (mostek na plus/minus w tym 25 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 71,3°
Kąt rury podsiodłowej: 73,6°
Masa kompletnego roweru: 8970 g*
Masa ramy: 1505 g
Masa przedniego koła: 1520 g
Masa tylnego koła: 1910 g
Przedni widelec: Canyon One One Four SL Disc (450 g)
Koła:Mavic CrossOne Disc
Opony: Continental Grand Prix 4Season 700x28C 255 g, dętka:90 g
Korby: Shimano 105 FC-5750 50-34 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB71-41 (85 mm)
Kaseta: Shimano 105 CS-5700 (11-28) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10-93
Przerzutka przód: Shimano 105 FD-5700
Przerzutka tył: Shimano 105 RD-5701
Manetki: Shimano 105 ST-5700
Hamulce: Shimano 105 ST-5700 / Avid BB7-Road SL, tarcze: Avid HSX 160 mm
Kierownica: Ritchey Comp Logic Curve 31,8x420 mm
Wspornik kierownicy: Ritchey WCS 4Axis, 90 mm
Łożyska sterów: Acros Ai-70 Fiber 1i1/4” - 1i1/2”
Wspornik siodełka: Canyon VCLS Post 27,2x330 mm
Siodełko: Selle Italia X1

Dodano: 2014-02-12

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk

Tagi: canyon

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory