Rowery oparte na ramach z włókna węglowego z roku na rok stają się coraz bardziej dostępne dla kolarza, który poważnie myśli o ściganiu. Takie dwa kółka można kupić już za kwotę poniżej 6 tys. zł. Rodzi się więc pytanie – czy lepiej nabyć maszynę o carbonowym szkielecie, ale gorszym wyposażeniu, a może kupić bardziej wypasiony rower na aluminiowej ramie?

Sprawdzamy Roubaix 1.1 – pełnowartościowego ścigacza o typowo sportowych cechach. Pozycja nie jest przesadnie wyciągnięta, ale za to dość niska, dzięki czemu powierzchnia czołowa kolarza, a więc i opory aero, nie są duże. Rower odznacza się bardzo dobrą ergonomią. Komponenty marki Oval są wygodne, zwłaszcza gruba kierownica i mięsista owijka umożliwiają pewny chwyt w górnym chwycie. Zmiana pozycji na najbardziej aerodynamiczną powoduje spory przeskok ze względu na duży drop kierownicy (150 mm), tym bardziej, że pozycja sama w sobie jest niska.

Cały test znajdziecie w bikeBoard 7/2017 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie

SPECYFIKACJA

Fuji Roubaix 1.1 Advanced Sports, www.advancedsports.eu

cena: 7399 zł

Rama: aluminium A6-SL
Przedni widelec: carbon FC-440, carbonowa stożkowa rura sterowa
Koła: Oval Concepts 527
Opony: Vittoraia Zafiro Pro Slick 700x25C (267 g, dętka 90 g)
Korby: Oval Concepts 500 52-36 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: Praxis
Kaseta: Shimano 105 CS-5800 (11-28) 11-rz.
Łańcuch: KMC X11
Przerzutka przód: Shimano Ultegra FD-6800
Przerzutka tył: Shimano Ultegra RD-6800-SS
Manetki: Shimano Ultegra ST-6800
Hamulce: Shimano Ultegra BR-6800
Kierownica: Oval Concepts 310 Ergo, 420 mm, zasięg 100 mm, głębokość 150 mm
Wspornik kierownicy: Oval Concepts 313, 100 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Oval Concepts 300, 27,2x350 mm
Siodełko: Oval Concepts 534, stalowe pręty

Cały test znajdziecie w bikeBoard 7/2017 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie

Dodano: 2017-07-26

Autor: Kuba Chryczyk, foto: Miłosz Kędracki

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Niejasna przyszłość roweru

Nowy wymiar treningu

Moc „ludzi z żelaza”

Młodzi gniewni polskiego XC… rok później