Enduro od wielu lat jest modelem referencyjnym swojej klasy, nie tylko ze względu na nazwę. Specialized ugiął się pod naciskiem opinii publicznej i obok twentyninera zaproponował wersję na kołach 650B.


Dogłębną analizę zdolności roweru umożliwił nam udział w zawodach Enduro Trophy oraz Enduro Trails.
Jako rower górski, zawsze stał trochę w cieniu legendarnego Stumpjumpera. Teraz, na fali ogromnego ruchu wokół rowerów enduro, można czasem odnieść wrażenie, że przesłania „Stumpyego”.

Rama
O tej aluminiowej ramie trudno powiedzieć, że jest spartańska, ale trudno doszukiwać się jakichś fanaberii, falbanek czy zabiegów upiększających. Inżynierowie Speca wyposażyli ją w to, co potrzebne w tego typu rowerze. Mowa o stożkowej rurze sterowej, łożyskach suportu Press-Fit i usztywniającej ogon osi 12x142 mm. W pogoni za pięknem nie utrudniono spraw serwisowych, prowadząc linki na zewnątrz ramy. Pozostawiono jednak możliwość wewnętrznego poprowadzenia przewodu regulowanej sztycy w opcji Stealth. Zawieszenie to konserwatywny system FSR oparty o ogniwo Horsta. Ale już 65-stopniowy kąt główki oraz bardzo krótki ogon świadczą o tym, że to rower do ostrej jazdy. Szczególnie w dół.

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 11-12/2014 (gdzie kupić)

Kup e-wydanie


Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu

Specialized Enduro Comp 650B
cena: 11 999 zł
Specialized Europe B.V. www.specialized.com
Współczynnik bB: 100 g za 94 zł
Rama: aluminium M5
Rozmiary: S, M, L
Rozmiar testowany: M- 435 mm
Baza kół: 1164 mm
Długość tylnego widelca: 426 mm
Długość górnej rury: 590 mm
Wysokość osi suportu: 355 mm
Wysokość kierownicy: 1005/990 mm (mostek na +/- do tego 10 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 64,2°
Kąt rury podsiodłowej: 73,4°
Masa kompletnego roweru: 12 790 g*
Masa ramy: 3360 g (z damperem)
Masa przedniego koła: 1960 g
Masa tylnego koła: 2400 g
Skok amortyzacji: przód – 160 mm, tył – 165 mm
Przedni widelec: Rock Shox Pike RC 27.5” Solo Air, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1820 g)
Damper: Fox Float CTD Evolution Custom z Autosag
Piasty: Specialized Hi-Lo
Obręcze: Roval Fattie 650B
Opony: Specialized Butcher 27.5x2.3” / Ground Control 27.5x2.1” (770/610 g, dętka 180 g)
Korby: SRAM X1 32 z. (75 mm)
Łożyska suportu: SRAM PF30 (73 mm)
Kaseta: SRAM PG1030 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: SRAM PC1031
Przerzutka przód: -
Przerzutka tył: SRAM X.9
Manetki: SRAM X.7
Hamulce: Shimano Deore BL/BR-M615 , tarcze: Shimano SM-RT66 203/180 mm
Kierownica: Specialized All-Mountain , 31,8x750 mm
Wspornik kierownicy: Specialized XC , 55 mm
Łożyska sterów: 1i1/8-1i1/2”
Wspornik siodełka: Specialized , 30.9x400 mm
Siodełko: Specialized Henge Comp
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-12-11

Autor: Tekst: Szymon Janik

Tagi: Specialized

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Rowery wszechgórskie

Duże koło dla juniora

Maratony MTB Ultra