O jaki ciężki skurczybyk – stęknąłem, ładując Verba na dach samochodu. No nic, zobaczymy, czy to zwykłe sadło czy rowerowe „muskuły” – pomyślałem.


Za prawie okrągłe sześć tysiaków GT Verb oferuje przyzwoite wyposażenie – sprężynowego Rock Shoxa z przodu, damper X-Fusion z tyłu, komponenty Deore, dość lekkie koła i ciężką ramę. Dwie ostatnie dane wskazują, że ewentualne odchudzenie roweru nie będzie łatwe. Zawieszenie tyłu to nowsza wersja legendarnego I-drive, nazywana Independent Drive. W skrócie jest to jedna z wariacji zawieszenia z wirtualnym punktem obrotu. Geometria Verba jest standardowa, jak na nowoczesne rowery ścieżkowe, choć przód nie jest przesadnie długi. Gdy dodamy do tego umiarkowanie szeroką kierownicę (740 mm), wynikiem będzie dość wyprostowana sylwetka, która obiecuje sporo swobody na zjazdach, ale pod znakiem zapytania stawia efektywność podjeżdżania. Mój test zaczął się dość nietypowo, bo zamiast mozolnego podjazdu przede mną był długi zjazd krętą ścieżką. Już po paru zakrętach zapomniałem o masie roweru, ciesząc się jego zwrotnością i zwinnością. Verb skręca bardzo intuicyjnie i uwielbia ostre łuki, nie ma żadnego problemu z szybkim przekładaniem się z zakrętu w zakręt. W głębokim pochyleniu jest precyzyjny niczym lancet i pozwala z uśmiechem pruć w zakrętach o bardzo ciasnym promieniu. Gdy robi się naprawdę ostro, pierwsze wymiękają (czyli tracą przyczepność) allroundowe opony Schwalbe i poważnie zastanawiałem się nad przełożeniem czegoś o bardziej radykalnym bieżniku, żeby sprawdzić, gdzie leżą granice wariactwa w zakrętach. Precyzja skrętu jest (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 6/2016

Możesz też kupić e-wydanie


GT Verb Expert
Cena: 5999 zł
Współczynnik bB: 100 g za 40 zł
Aspire Sports, s.r.o. www.cannondalebikes.pl

Rama: Aluminium 6061-T6
Rozmiary: S, M, L, XL
Masa kompletnego roweru: 14 930 g*
Masa ramy: 3400 g (bez dampera)
Masa przedniego koła: 2190 g
Masa tylnego koła: 2810 g
Przedni widelec: Rock Shox Recon TK Silver, aluminiowa stożkowa rura sterowa (2221 g)
Damper: X-Fusion O2 Pro RL (273 g)
Piasty / Obręcze: All Terra / WTB STP i23x
Opony: Schwalbe Nobby Nic Performance 27,5x2,25” (700 g, dętka 214 g)
Korby: Shimano Deore FC-M617 38x24 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB52
Kaseta: Shimano CS-HG50-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10
Przerzutka przód: Shimano Deore FD-M618
Przerzutka tył: Shimano Deore RD-M615 SGS
Manetki: Shimano Deore SL-M610
Hamulce: Shimano BL-M445 / Shimano BR-M447, tarcze Shimano SM-RT30 180/160 mm
Kierownica: All Terra, 740 mm
Wspornik kierownicy: All Terra, 55 mm
Łożyska sterów: FSA Orbit C-40-B 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: All Terra,31,6x400 mm
Siodełko: WTB Silverado, stalowe pręty
Pedały: -

Dodano: 2016-06-15

Autor: Tekst: Piotr Oleksy, zdjęcia: Piotr Staroń

Tagi: GT

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Eagle???

Merida Big.Nine 6000 i Big.Nine 800

Kross Level 13.0

Kolarz - cukrzyk

Karpaty w trzech aktach