Ultra powstała w Lille w B’TWIN Village, tuż przy granicy z Belgią. Ale testy roweru odbywały się na trasie wyścigu Tour de Flandres, w okolicy znajdują się również słynne brukowe odcinki wyścigu Paris Roubaix. Urozmaicona trasa, krótkie ale sztywne podjazdy, to idealne miejsce aby sprawdzić każdy detal nowego modelu.

Wybrałem się na wspólny trening z kolegami kolarzami. W planach była ambitna, pofałdowana trasa i wyścigowe tempo.

Pada pytanie – Co to za cudo? B’TWIN – odpowiadam. Co? B’TWIN? Niespeszony odpowiadam: Na carbonowej ramie, elektrycznej Ultegrze, carbonowych kołach aero i komponentach z najwyższej półki. A wy? Na czym wy jeździcie?

Ruszyliśmy w ciszy. Pierwsze kilometry pokazały, że jest to bardzo sportowa maszyna. Wyciągnięta pozycja pozwala na bardzo efektywne napędzanie w płaskim terenie. Testowaliśmy rower w nominalnym rozmiarze L. Zmierzona przez nas długość górnej rury wynosi 570 mm i w połączeniu ze sportowym, długim mostkiem daje możliwość bardzo dynamicznej jazdy.


Jeden z naszych spostrzegawczych testerów stwierdził: Rowery w rozmiarze L mają najczęściej rury podsiodłowe o długoś ci 54/56 cm. Dla mojego wzrostu (186 cm) producent zaleca Ultrę w rozmiarze L, ale miałem spore wątpliwości czy wystarczy mi wspornika do wyciągnięcia siodła na odpowiednią wysokość, bo długość jego podsiodłówki zmierzonej przez bikeBoard wynosi zaledwie 51 cm. Na szczęście udało się, jednak wyżsi musieli obejść się smakiem, bowiem to największy sprzedawany w Polsce rozmiar. Po XL trzeba jechać do Francji.

Górna rura biegnąca po łuku sprawia wrażenie jakby sloping był mały, ale w rzeczywistości opada dość mocno, ponieważ rwysokość rury podsiodłowej to zaledwie 510 mm.

Cały test znajdziecie w bikeBoard 6/2017 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

B'TWIN Ultra 940 CF
cena: 13 999 zł | Decathlon, www.decathlon.pl

Rama: carbon
Przedni widelec: carbon, carbonowa stożkowa rura sterowa
Koła: Mavic Cosmic Carbon 40 Elite
Opony: Mavic Yksion Pro 700x25C (213 g, dętka 86 g)
Korby: Shimano Ultegra FC-6800 52-36 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano Press-Fit
Kaseta: Shimano Ultegra CS-6800 (11-28) 11-rz.
Łańcuch: KMC X11
Przerzutka przód: Shimano Ultegra Di2 FD-6870
Przerzutka tył: Shimano Ultegra Di2 RD-6870-GS
Manetki: Shimano Ultegra Di2 ST-6870
Hamulce: Shimano Ultegra BR-6800
Kierownica: Deda Manonera, 420 mm, zasięg 85 mm, głębokość 130 mm
Wspornik kierownicy: Deda Superleggero, 120 mm
Łożyska sterów: 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: B’TWIN carbon, 340 mm
Siodełko: Fi’zi:k Antares R3, carbonowe pręty

Dodano: 2017-06-30

Autor: Kuba Chryczyk

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

ROWEROWE PREZENTY

CO ZAKŁADAĆ ZIMĄ?

Kaski 2018

Cannondale Jekyll 3
Trek Roscoe 9
Giant Anthem Advanced 29er 1