Swag to pierwszy autorski full Słowaków. Fabryczny zespół pod wodzą głównego konstruktora, objeżdżonego w 4X Michala Weisengangera, długi czas cyzelował zawieszenie, geometrię i strój amortyzacji.


Konserwatywne rynki wschodniej Europy, Polski i Słowacji wolniej reagują na tendencje i w czasie opracowywania projektu nie były jeszcze gotowe na 650b. Dlatego Swag jest fullem na kołach 26” o skoku 150 mm. Rama na tle konkurencji jest lekka, a przy tym wyróżnia się skomplikowanym wahaczem, bo konstruktorzy walczyli nawet o bardzo niskie umieszczenie środka ciężkości. Nowe zawieszenie Kellysa o nazwie Ratio to system na krótkich krzywkach typu TPO. Wraz z widelcem o skoku 140 mm współtworzą zgrany i udany duet.

Zawiecha jest progresywna, znakomicie radzi sobie z przeszkodami, które wyrosły z gruntu na nie więcej niż 10 cm. Ważnym jest fakt, że zawieszenie nie zatyka się od natłoku pracy. Górne partie skoku grzecznie czekają w kolejce aż przytrafi się mocne uderzenie. Mimo usilnych starań nie udało nam się (...)

Cały tekst znajdziecie w papierowym wydaniu bikeBoard 7/2014 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie magazynu

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Kellys Swag 30
cena: 6 499 zł
Kellys www.kellysbike.com
Współczynnik bB: 100 g za 45 zł
Rama: aluminium SWT 7005
Rozmiary: S (17.5”), M (19”), L (21”)
Rozmiar testowany: 490 mm – M
Baza kół: 1170 mm
Długość tylnego widelca: 440 mm
Długość górnej rury: 590 mm
Wysokość osi suportu: 338 mm
Wysokość kierownicy: 995 / 980 mm (mostek na +/- w tym 15 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 66.3°
Kąt rury podsiodłowej: 73,4°
Masa kompletnego roweru: 14 440 g*
Masa ramy: 3155 g (bez dampera) 3469 zdjęcie z prawa nametak, pancerz i linka i pressfity
Masa przedniego koła: 2010 g
Masa tylnego koła: 2790 g
Skok amortyzacji: przód 140 mm, tył 150 mm
Przedni widelec: Rock Shox Sektor Silver TK Solo Air, aluminiowa stożkowa rura sterowa (2107 g)
Damper: Rock Shox Monarch RL (263 g)
Piasty KLS Stormer 15DH-FR Disc (oś 15 mm) / SRAM MTH-306
Koła: KLS Madmax 26 Disc
Opony: Schwalbe Nobby Nic Preformance Line 26x2,25” (709 g, dętka 165 g)
Korby: SRAM S1000 44-33-22 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM Pressfit GXP MTB (88 mm)
Kaseta: SRAM PG-1030 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10
Przerzutka przód: SRAM X.7
Przerzutka tył: SRAM X.7
Manetki: SRAM X.5
Hamulce: Avid Elixir 3 , tarcze: Avid G2CS 180 mm
Kierownica: KLS Master RiserBar , 31,8x730 mm
Wspornik kierownicy: KLS Expert , 70 mm
Łożyska sterów: KLS Race 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: KLS Expert , 31.6 x 350 mm
Siodełko: KLS Havoc
Pedały: Shimano PD-M505
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-07-03

Autor: Tekst: Szymon Janik, foto: Piotr Staroń

Tagi: Kellys

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Eagle???

Merida Big.Nine 6000 i Big.Nine 800

Kross Level 13.0

Kolarz - cukrzyk

Karpaty w trzech aktach