Z Commencalem romansowali tacy giganci sceny grawitacyjnej, jak słynny C-Dog – kontrowersyjnie pozytywny Cedric Gracia, najbardziej utytułowana kobieta w dotychczasowej historii downhillu – Anne Carolline Chausone – rodzeństwo Atherton, a w obecnej chwili ptaki powracające zza oceanu ćwierkają zwiastując wiosnę, że z francuską marką kontrakt podpisał niejaki Cameron Cole – zawodnik z Nowej Zelandii.

Siadając za sterem Commencala okazało się, że wysunięcie siodła na 75 cm ponad oś suportu jest możliwe dopiero po wymianie seryjnego wspornika (350 mm). Przy czym inny rozmiar ramy nie wchodzi w grę, bo pozycja ciała o wysokości 180 cm na „emce” jest optymalna. Łączy komfort sterowania w szybkiej, agresywnej jeździe i wygodę na całkiem długich podjazdach. Kąty roweru są bardzo radykalne i bardzo nowoczesne. Połączenie krosowej geometrii sztycy z bardzo zjazdowym kątem główki, jak zwykle przypadło nam do gustu. Możliwość naciskania na pedały z góry jest bardzo pomocna w pokonywaniu grawitacji. Ułożenie ciała eliminuje bóle lędźwi, jak i zbytnie obciążenie barków, a długość górnej rury wraz ze sporą bazą kół i zastosowanym kątem podsiodłowym pozwalają błyskawicznie wyskoczyć do przodu i zaatakować krótkie, techniczne ścianki na stojąco.

Pełny artykuł znajdziecie w bikeBoard 4/2014

Możesz też kupić e-wydanie

Zobacz rowery Commencal 2014 w katalogu on-line

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Commencal Meta AM 3 650B
Cena: 12 599 zł
Współczynnik bB: 100 g za 87 zł
Rama: aluminium 6066
Rozmiary: S, M, L, XL
Rozmiar testowany: 440 mm – M
Baza kół: 1165 mm
Długość tylnego widelca: 440 mm
Długość górnej rury: 600 mm
Wysokość osi suportu: 335 mm
Wysokość kierownicy: 1010 / 1005 mm (mostek na plus/minus w tym 5 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 66,8°
Kąt rury podsiodłowej: 74,5°
Masa kompletnego roweru: 14 480 g
Masa ramy: 3600 g (bez dampera) 4250 g (łożyska pakietu, hamulec tył, manetka prawa, linka przerzutki, pancerz 1,6m)
Masa przedniego koła: 2210 g
Masa tylnego koła: 2640 g
Skok amortyzacji: przód – 160 mm, tył – 150 mm
Przedni widelec: Fox 32 Float CTD O/C Evolution Series, aluminiowa rura sterowa (1900 g)
Damper: Fox Float CTD Evolution Series (250 g)
Piasty: Joytech (osie 15 mm / 12x142 mm)
Koła: Jalco 650B
Opony: Maxxis High Roller II 3C EXO TR 27,5x2,3” (902 g, dętka: 217 g)
Korby: SRAM S1000 38-24 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP PressFit 92 mm
Kaseta: SRAM PG-1030 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: YBN 124
Przerzutka przód: SRAM X.5
Przerzutka tył: SRAM X.5
Manetki: SRAM X.5
Hamulce: Formula C1, tarcze: Formula 180 mm
Kierownica: Alpha, 31.8x750 mm
Wspornik kierownicy: Alpha Enduro, 85 mm
Łożyska sterów: Neco 1i1/8” - 1i1/2”
Wspornik siodełka: Commencal, 31.6x350 mm
Siodełko: Commencal Meta
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-04-08

Autor: Tekst: Jarek Hałas

Tagi: Commencal

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Rowery wszechgórskie

Duże koło dla juniora

Maratony MTB Ultra