W ubiegłym sezonie (#bB 8/2013) opisywaliśmy Krossa z serii R z węglową ramą. Była to wtedy przedsezonowa nowinka, która pozostawiła u nas miłe wspomnienia. Ale nie samym carbonem żyje człowiek. Tym razem testujemy R8, czyli najlepiej wyposażoną aluminiową wersję roweru na kołach 27,5”. Różnica nie polega jednak tylko na zastosowaniu lekkiego „kruszcu”.

Aluminiowy odpowiednik ma złagodzoną geometrię. Dotyczy to kątów, a górna rura jest nieco dłuższa. Gdzieś już widzieliśmy podobne załamanie górnej rury tuż przed podsiodłówką. Hmm… Orbea? Nie, to nowy u Krossa wyróżnik identyfikacji projektowej. Pozycja jest zdecydowanie wyciągnięta do przodu, głównie za sprawą długiego mostka, lecz stanowi idealne wyważenie pomiędzy wygodą a efektywnością. „Ósemka” jest raczej spokojna, nie przemawiają do niej nagłe zrywy czy energiczne przyspieszenia. Woli snuć się pod górę równym tempem, które każdy może dobrać sobie idealnie dla siebie, dzięki kasecie z dość szerokim zakresem biegów. Koła charakteryzują się bardzo dobrą w tej klasie masą i nie wywierają żadnego wpływu na dynamikę jazdy i przyspieszanie. Na większych stromiznach nie ma potrzeby dociążania przedniego koła i wstawania z siodełka. To w sumie dobrze, bo na siodełku jest bardzo wygodnie.

Pełen artykuł znajdziecie w bikeBoard 4/2014

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Kross Level R8
Cena: 4299 zł
Współczynnik bB: 100 g za 34 zł
Rama: aluminium Ultralite
Rozmiary: XS, S, M, L, XL
Rozmiar testowany: 485 mm – M
Baza kół: 1095 mm
Długość tylnego widelca: 423 mm
Długość górnej rury: 615 mm
Wysokość osi suportu: 305 mm
Wysokość kierownicy: 1010 mm / 990 mm (mostek na +/- w tym 5 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 71,1°
Kąt rury podsiodłowej: 73,2°
Masa kompletnego roweru: 12 510 g*
Masa ramy: 1970 g
Masa przedniego koła: 1910 g
Masa tylnego koła: 2540 g
Skok amortyzacji: 100 mm
Przedni widelec: Rock Shox XC30 27,5 Coil TK, aluminiowa, stożkowa rura sterowa (2230 g)
Piasty: Shimano HB/FH-M475
Obręcze: WTB Speed Disc i19/650b
Opony: Schwalbe Racing Ralph Performance Line 27,5x2,1” (510 g,, dętka:210 g)
Korby: SRAM S1000 39-26 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP PressFit (92 mm)
Kaseta: SRAM PG-1050 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: SRAM PC-1031
Przerzutka przód: SRAM X.7
Przerzutka tył: SRAM X.9
Manetki: SRAM X.7
Hamulce: Avid Elixir3, tarcze: Avid G2CS 160 mm
Kierownica: Kross Racing, 31.8x700 mm
Wspornik kierownicy: Kross Racing, 110 mm
Łożyska sterów: VP-A45AC2 1i1/8” - 1i1/2”
Wspornik siodełka: Kross Racing (27,2x400 mm)
Siodełko: Selle Royal Seta M1 Custom
Pedały: VP-519A alumminiowe
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-04-09

Autor: Tekst: Szymon Janik

Tagi: Kross

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory