Zeszłoroczny aluminiowy Trigger doczekał się carbonowej wersji na kołach 29”.Rower będzie dostępny w dwóch wersjach wyposażeniowych. Najwyższy model, czyli Trigger 29 Carbon 1 ma założony cały napęd XX1 z kasetą i łańcuchem X01, uzupełniony sygnowaną przez Cannondale korbą Si. Reszta to koła Mavic CrossMax ST, sztyca RS Reverb i hamulce Magura. Za zawieszenie odpowiada Lefty SuperMax Carbon PBR w parze z damperem Foxa. Masa przy tym wyposażeniu będzie wynosić około 12 kg. Wersja Carbon 2 jest zbudowana na tej samej ramie, lecz została uzupełniona bardziej ekonomicznymi komponentami. Znajdziemy tutaj napęd Shimano XT, koła Mavic Crossroc i amortyzator Lefty, lecz w aluminiowej odmianie. Przewidywane ceny to 8120 dolarów za „jedynkę” i 6170 za „dwójkę”. Carbonowa wersja ramy jest o 550-600 g lżejsza od wersji aluminiowej. Rama ze sterówką o średnicy 1,5”, osią koła 12 mm będzie dostępna w 4 rozmiarach. Wszystkie zawiasy są oparte na osi 15 mm, co znacznie poprawia sztywność wahacza. Dodatkowo została wyposażona w odbojnik, który chroni ją przed uderzeniem przez widelec. Damper RT2 pozwala na zmianę skoku tylnego koła w zakresie od 80-130 mm. W ustawieniu „Elevate” kąty robią się bardziej strome i ułatwiają podjeżdżanie, a „Flow” pozwala rozwinąć skrzydła na zjazdach. Oczywiście obsługa odbywa się za pomocą manetki na kierownicy.

Dodano: 2013-10-31

Autor: Tekst: (SJ)

Tagi: 29", Cannondale, 2014, Eurobike 2013

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Rowery wszechgórskie

Duże koło dla juniora

Maratony MTB Ultra