Podczas tegorocznych targów rowerowych BIKE EXPO w Kielcach, przechodząc obok Cannondale F-Si Carbon ze zdziwieniem dostrzegłem, że został on nagrodzony Złotym Medalem tej imprezy.

Czytając opisy F-Si w bB 7#2014 i 8#2014 zachodziłem w głowę, cóż takiego czarownego jest w tych maszynach, że wszyscy się nimi tak zachwycają. Nie jeździłem co prawda wcześniej Cannonem, ale co mi tu będą wstawiać... Dziś, po testach F-Si Carbon 2, dobrze wyspany, zdrowy na ciele i umyśle też mam już swoją świnkę skarbonkę z napisem Cannondale F-Si. W bikeBoardzie – piszemy jak jest. Dlatego F-Si rozebraliśmy jak zwykle na kawałeczki. I najpierw popatrzcie na wykres sztywności z następnej strony! Tyle tu zielonego, że próżno szukać u innych!

Inżynierowie spod znaku armaty wzięli przysłowiową kartkę papieru i, bazując na doświadczeniach z modeli F29 i Scalpel, stworzyli od początku mieszankę wybuchową, zdolną rozszarpać wszystko. Podstawowym założeniem było zbudowanie roweru w myśl zasady, że zawody XC wygrywa się na podjazdach, ale przegrywa na zjazdach. Kluczem do realizacji tego projektu okazała się integracja. Wszystkie składniki przeznaczone są do stosowania jako kompletny system.
Rama jest całkiem nową konstrukcją. W laboratorium bikeBoardu potwierdziliśmy cyfry: waży mniej niż kilogram i jest, szczególnie w obszarach tylnych widełek oraz główki, bajecznie sztywna. Wprawdzie zmierzona przez nas długość tylnego widelca wynosi więcej niż deklaruje producent (429 mm), ale nie ma to większego znaczenia bo i tak 433 mm zapewnia szybsze niż u dużej części konkurencji wyjście z zakrętu. Odpowiednio dobrany, nieco spłaszczony kąt (...)

Cały test znajdziecie w bikeBoard 3/2015, możesz też kupić e-wydanie

Poniżej specyfikacja techniczna i więcej zdjęć szczegółów roweru.

Cannondale F-Si Carbon 2
19 999 zł
Aspire Sports, s.r.o. www.cannondalebikes.pl
Współczynnik bB: 100 g za
Rama: carbon BallisTec Hi-Mod
Rozmiary: S, M, L, XL
Rozmiar testowany: L – 485 mm
Baza kół: 1125 mm
Długość tylnego widelca: 433 mm
Długość górnej rury: 620 mm
Wysokość osi suportu: 305 mm
Wysokość kierownicy: 980 mm (plus 15 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 69.5°
Kąt rury podsiodłowej: 73,2°
Masa kompletnego roweru: 9640 g*
Masa ramy: 956 g 1110 g* z łożyskami stery/pakiet
Masa przedniego koła: 1810 g
Masa tylnego koła: 2260 g
Skok amortyzacji: 100 mm
Przedni widelec: Cannondale Lefty PBR 2.0 100 29 (1964 g)
Piasty/Obręcze: Lefty SM i Formula DCL-301 (sztywna oś) / Stan's ZTR Arch EX 29
Opony: Schwalbe Racing Ralph Performance 29x2.1” , 671 g , dętka:144 g
Korby: Cannondale HollowGram Si 32 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Cannondale Presfit 30 (85 mm)
Kaseta: SRAM X01 XG-1195 (10-42) 11-rz.
Łańcuch: KMC X-11
Przerzutka tył: SRAM X01
Manetki: SRAM X01
Hamulce: Magura MT6 , tarcze: Magura Storm SL 180/160 mm
Kierownica: Cannondale C1 flat , 31.8x700 mm
Wspornik kierownicy: Cannondale OPI , 31.8x100 mm
Łożyska sterów: Cannondale HeadShock Si 1i1/2 ''
Wspornik siodełka: Cannondale F-Si SAVE Carbon , 27.2x400 mm
Siodełko: Cannondale XC Race, pręty Cr-Mo
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Kompozytowa sztyca o średnicy 27,2 mm ma charakterystyczne przewężenie i wygięcie do tyłu żeby jeszcze łatwiej uginać się pod naporem tyłka. Filigranowe rurki tylnego widelca są podatne i dlatego Cannon tak dobrze prowadzi się na zjazdach. Całość resoruje jak Cadillac.

Dodano: 2015-03-11

Autor: Tekst: Krzysztof Gawron, foto: Piotr Staroń

Tagi: Cannondale, F-Si Carbon

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory