Pierwszym wrażeniem, jakie nasuwa się nawet po krótkiej przejażdżce, jest to, że jest niezwykle lekki.

I chodzi mi o kilka aspektów. Po pierwsze jest jak na rower tego typu lekki. Jest lekki na podjazdach, zwłaszcza przy zablokowanym zawieszeniu, ale też przód roweru „wydaje się lekki”. W naszym żargonie oznacza to, że bardzo łatwo zainicjować skręt. Remedy jest tak wyrywny jak... stara dobra 26”! Dotarło to do nas dopiero po dłuższym czasie i rozlicznych dyskusjach podniesionym tonem.

Skręty
Łatwość meandrowania pomiędzy przeszkodami objawia się nie tylko na wolnych technicznych odcinkach, ale w każdym zakresie spektrum prędkości. Od żwawych zakosów, po bardzo szybką jazdę po długich łukach, na których pojawiają się znienacka utrudnienia. Wystarczy mały ruch kierownicą zaakcentowany przechyłem ciała. Oczywiście, cały łańcuch zdarzeń prowadzących do skręcenia jest potrzebny, ale wystarczy, że każdy jest delikatny. Remedy na kołach 27,5” przy dociśnięciu ramy kolanem wywija tak ciasne zakręty, że aż trudno uwierzyć, że są szanse utrzymania się na trasie. Silniej pochylony, łagodnie informuje o granicy przyczepności, zrywa ją przy jeszcze mocniejszym dociśnięciu i ładnie zarzuca tyłem. Można pochylić się jeszcze bardziej i wówczas (...)

Geometria
Trek Remedy 9 27,5 produkowany jest aż w pięciu rozmiarach. I trzeba bardzo skrupulatnie podejść do tego dobrodziejstwa. W czasach, kiedy większość z firm proponuje trzy wersje wielkościowe, najczęściej wybieramy mniejsze zło. W Treku możemy wybrać większe... dobro! Ale dobro jest trudniejsze i wymaga poświęcenia. Uwierzcie, że warto podjąć wysiłek. Długość rury
podsiodłowej odpowiada (...)

Cały test znajdziecie w bikeBoard 3/2015, możesz też kupić e-wydanie

Poniżej specyfikacja techniczna oraz zdjęcia szczegółów.

Trek Remedy 9 27.5
18 499 zł
Trek Bikes www.trekbikes.com
Współczynnik bB: 100 g za 130 g
Rama: aluminium Alpha Platinum
Rozmiary: 15.5”, 17.5”, 18.5”, 19.5”, 21.5”
Rozmiar testowany: 19,5” - 475 mm
Baza kół: L – 1169 mm, H – 1168 mm
Długość tylnego widelca: L – 438 mm, H – 437 mm
Długość górnej rury: L – 605 mm, H – 600 mm
Wysokość osi suportu: L – 337 mm, H – 343 mm
Wysokość kierownicy: 980 mm (+ 30 mm podkładek)
Kąt główki ramy: L – 67,4°, H – 67,7°
Kąt rury podsiodłowej: L – 73,7°, H – 74,5°
Masa kompletnego roweru: 13 220 g*
Masa ramy: 2690 g (bez dampera)
Masa przedniego koła: 2040 g
Masa tylnego koła: 2420 g
Skok amortyzacji: przód – 140 mm; tył – 140 mm
Przedni widelec: Fox Float 34 CTD FiT Performance Series, aluminiowa stożkowa rura sterowa (2113 g)
Damper: Fox Float DRCV RE:aktiv (321 g)
Koła: Bontrager Rhythm Comp 27.5 TR (osie 15 mm / 12x142 mm)
Opony: Bontrager XR4/XR3 Expert 27,5x2,35 (854/756 g, dętka: 142 g)
Korby: SRAM X1 32 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP PressFit (90 mm)
Kaseta: Sram X1 XG-1180 (10-42) 11-rz.
Łańcuch: SRAM PC1130
Przerzutka przód: -
Przerzutka tył: SRAM X1
Manetki: SRAM X1
Hamulce: Shimano XT BL/BR-M785 , tarcze: Shimano SM-RT86 180 mm
Kierownica: Bontrager RL 31,8 x mm
Wspornik kierownicy: Bontrager Rhythm Pro 70 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8” - 1i1/2”
Wspornik siodełka: Rock Shox Reverb Stealth 31,6x420 mm
Siodełko: Bontrager Evoke 2
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2015-03-02

Autor: Tekst: Miłosz Kędracki, foto: Sportograf (akcja), bikeBoard (studio)

Tagi: full, Trek, 27,5"

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory