Po otwarciu pudełka z wnętrza wydobywa się zielonkawy poblask. Jak na kinowym dreszczowcu. Prawdziwy horror robi się jednak wtedy, kiedy kolejna osoba stwierdza: o, nowa Meta. Po dwudziestym razie zupełnie nieśmieszne. Przezwyciężyliśmy jednak i to, bo pogłoski o magicznych zdolnościach tego roweru dochodziły do nas od dłuższego czasu, dlatego mieliśmy sporą grupę chętnych do jej przetestowania. Moja kolej wypadła akurat na zawody enduro on site w Przesiece. Uznałem, że będzie to wspaniała okazja do sprawdzenia jej w boju.


Rama jest potężna, kanciasta i wyrazista w kształcie. W rzeczywistości jest marginalnie cięższa niż konkurencyjne modele, jednak nie powinno być to argumentem decydującym o kupnie, bo istotniejsze są parametry sztywności bocznej, jakie wykazała w naszym laboratorium. Testowy egzemplarz był obwieszony bardzo lekkimi komponentami, jak żona gangstera biżuterią. Silnie zaważyły na masie i koniec końców Rallon X Team waży tyle, co testowane przez nas rowery na węglowych ramach.

Personalizacja
Niby prosta sprawa – wsiąść na rower i pojechać. W przypadku Rallona trochę nie wypada. Rower pozwala na modyfikację geometrii, bo po obróceniu górnej śruby mocującej damper, kąty zmieniają się o 0,5 stopnia, a suport podnosi się lub obniża w zakresie 6 mm. Szczerze powiedziawszy, opcji Low (Nisko) użyliśmy tylko raz, podczas pomiarów i pierwszej rundzie zapoznawczej. Po powrocie ustawiliśmy go w pozycji Lower (Niżej) i tak już zostało, bo się w niej po prostu zakochaliśmy.(...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 8/2015

Możesz też kupić e-wydanie


Orbea Rallon X-Team

Cena: 21 599 zł
Współczynnik bB: 100 g za 164 zł
Polsport www.roweryorbea.pl
Rama: aluminium
Rozmiary: S, M, L
Masa kompletnego roweru: 13 180 g3
Masa ramy: 3090 g (bez dampera)
Masa przedniego koła: 2150 g
Masa tylnego koła: 2260 g
Przedni widelec: BOS Deville 160, aluminiowa, stożkowa rura sterowa (2061 g)
Damper: BOS Kirk (397 g)
Koła: DT Swiss E1700 Spline
Opony: Maxxis High Roller II Exo 27,5x2,4” / Maxxis Ardent EXO TR 27,5x2,25” (927 g)
Korby: Race Face Next SL 28 z.
Łożyska suportu: Race Face Pressfit 30
Kaseta: SRAM XG-1180 (10-42) 11-rz.
Łańcuch: SRAM PC-X1
Przerzutka tył: SRAM X01
Manetki: SRAM X01 Hamulce:Formula R0, tarcze Formula one Pieces 180 mm
Kierownica: Race Face Next, 760 mm
Wspornik kierownicy: Race Face Atlas, 50 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8-1i1/2”
Wspornik siodełka: Rock Shox Reverb 125 mm, 31,6 mm
Siodełko: Fi’zi:k Gobi XM Mg
Pedały: -


Dodano: 2015-08-24

Autor: Tekst: Szymon Janik

Tagi: Orbea

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Rowery wszechgórskie

Duże koło dla juniora

Maratony MTB Ultra