Do każdego testu staram się odpowiednio przygotować, a wiedząc, że będę dosiadał SL-kę, musiałem się specjalnie postarać. Ogoliłem brodę, ta decyzja nie była łatwa, ponieważ moja córka miała kłopoty z rozpoznaniem taty. No ale cóż, na tej operacji zyskałem ok. 10 g, do testu włożyłem superlekkie buty (zysk 100 g) i kask (30 g), a do tego założyłem odpowiednie ubrania (zysk maksymalnie 200 g). Po co to wszystko? Testowane Fuji SL 1.1 to najlżejszy jak do tej pory rower, jaki zagościł w bikeBoardzie!


Waży prawie 2 kg mniej niż dopuszczalny limit UCI. Mimo moich oszczędności na masie, nie byłem w stanie zaoszczędzić aż 2 kg. Musiałbym mniej jeść, ale niestety przegrałem ze słodyczami.


Jazda
Do testu podszedłem ostrożnie, do tej pory nie miałem okazji je jeździć na rowerze ważącym 5 kg. I to w rozmiarze 56 z niedociętą rurą sterową! Szaleństwo. Wyobraźcie sobie, że koła sauté ważą 968 g! Spodziewałem się bardzo miękkiego i delikatnego roweru do amatorskiej jazdy dla bogatych f...anów kolarstwa. Surową mu wystawiłem ocenę i bardzo niesprawiedliwą. Pierwsze kilometry pokazały, jak bardzo się myliłem. Rower jest niezwykle dynamiczny, każde depnięcie w pedały powoduje natychmiastowe przyśpieszenie. Najważniejsze jest to, że
podczas takich przeciążeń nie czuć jakiegokolwiek braku sztywności. Mało tego, nasze testy laboratoryjne wykazały, iż koła są (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 5/2016

Możesz też kupić e-wydanie


Fuji SL 1.1
Cena: 49 999 zł
Współczynnik bB: 100 g za 990 zł
Advanced Sports Europe www.advancedsports.eu


Rama: carbon C15 · Rozmiary: M, L, XL
Masa kompletnego roweru: 5050 g*
Masa ramy: 709 g
Masa przedniego koła: 640 g
Masa tylnego koła: 960 g
Przedni widelec: Fuji FC330 full monocoque carbon (310 g)
Koła: Reynolds RZR 46 SLG Szytki: Victoria Crono CS 700x22
Korby: Sram Red 22 53-39 z. (172,5mm)
Łożyska suportu: SRAM Presfit 30 ceramic
Kaseta: SRAM Red XG-1190 (11-26) 11-rz.
Łańcuch: KMC X11SL
Przerzutka przód: SRAM Red 22
Przerzutka tył: SRAM Red 22
Manetki: SRAM Red 22
Hamulce: SRAM Red 22 / EE Cycleworks eebrake
Kierownica: Oval Concepts R910SL, 420 mm
Wspornik kierownicy: Oval Concepts 777SL, 105 mm
Łożyska sterów: FSA Super Lite 1i1/2”
Wspornik siodełka: Ritchey SuperLogic Carbon Vector Evo, 27,2x335 mm
Siodełko: Ritchey SuperLogic Vector Evo
Pedały: -

Dodano: 2016-05-04

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, zdjęcia: Piotr Staroń

Tagi: szosa, fuji

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Eagle???

Merida Big.Nine 6000 i Big.Nine 800

Kross Level 13.0

Kolarz - cukrzyk

Karpaty w trzech aktach