Aerodynamika w rowerach szosowych staje się coraz częściej podnoszonym problemem. Parametry wcześniej zarezerwowane wyłącznie dla rowerów czasowych, są teraz dostępne w klasycznych konstrukcjach. Sprawdzamy, czy Canyon połączył doskonałą aerodynamikę z cechami użytkowymi.

Rama
Canyon swoim wyglądem robi ogromne wrażenie i przykuwa uwagę fanów dwóch kółek. Nawet my, znieczuleni na nowinki techniczne, nie mogliśmy oderwać wzroku od Aeroada. Futurystyczna konstrukcja nie jest wyłącznie sposobem na przyciągnięcie uwagi, ale następstwem rozwiązań, które poprawiają walory aerodynamiczne. Rama wygląda masywnie, ale ze względu na specyficzny model sprzedażowy jest niebywale lekka, waży zaledwie 920 g, to o ponad 20% mniej niż modele porównywalne, testowane przez naszą redakcję. Obezwładniający jest całkowicie zintegrowany kokpit, który dzięki płaskiemu profilowi wydatnie zmniejsza opór czołowy. Wewnątrz mostka znalazł się schowek na sterownik DI2. Nic nie wystaje, nic nie furkocze na wietrze. Węglowa rama ma, jak przystało na konstrukcję aero, płaskie przekroje, a rura podsiodłowa pełni rolę spojlera chowającego tylne koło i w połączeniu ze stożkowymi kołami minimalizuje turbulencje

Jazda
Gdybym podszedł nonszalancko do tego testu, zaufałbym stereotypom. Pewnie napisałbym, że Aeroad jest świetny na płaskich, szybkich odcinkach, mało skrętny i ociężały w górach. Na szczęście lubię swoją pracę i podchodzę do niej poważnie. Pierwszą część testu, jak przystało na rower aero, odbyłem w lekko pagórkowatym terenie. Pierwsze kilometry pozwoliły mi (...)


Cały test znajdziecie w bikeBoard 6/2015 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie


Canyon Aeroad CF SLX 8.0 Di2
cena: 17 779 zł **
Canyon www.canyon.com
Współczynnik bB: 100 g za 247 zł
Rama: carbon
Rozmiary: 2XS, S, M, L, XL, 2XL
Masa kompletnego roweru: 7210 g3 · Masa ramy: 920 g
Masa przedniego koła: 1100 g
Masa tylnego koła: 1560 g
Przedni widelec: Canyon Aeroblade SLX, carbonowa rura sterowa (365 g)
Koła: Reynolds Strike Carbon
Opony: Continental Grand Prix 4000s II 700x23/25C (206 g, dętka 73 g)
Korby: Shimano Ultegra FC-6800 52-36 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: Shimano Ultegra SM-BB72-41B (90 mm)
Kaseta: Shimano Ultegra CS-6800 (11-28) 11-rz.
Łańcuch: Shimano Ultegra CN-HG700
Przerzutka przód: Shimano Ultegra DI2 FD-6870
Przerzutka tył: Shimano Ultegra DI2 RD-6870
Manetki: Shimano Ultegra DI2 ST-6870
Hamulce:Shimano Ultegra ST-6870 / BR-6810RS/F
Kierownica: Caynon H11 Aerocokpit CF, 420 mm
Wspornik kierownicy: Caynon (zintegrowany z kierownicą), 110 mm Łożyska sterów: 1i1i4’’
Wspornik siodełka: Caynon S27 Aero VCLS CF, 330 mm
Siodełko: Fi’zi:kArione R5
Pedały: -

*masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl
** cena zależna od kursu euro

Dodano: 2015-06-22

Autor: Kuba Chryczyk

Tagi: szosówka aero, Canyon Aeroad CF SLX

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory