Czasy kiedy każdy rower był taki sam minęły w chwili, w której zapragnęliśmy znaleźć się rowerem tam, gdzie dotychczas innym nie przyszło to na myśl. Dziś rower jest tylko tak dobry, jak dobrze spełnia oczekiwania i wspomaga umiejętności użytkownika. Nowsza koncepcja niekoniecznie jest lepsza od starej, ale z drugiej strony nie wolno odrzucać jej tylko ze względu na młody wiek. Współczesna oferta przygniata możliwością wyboru i wymaga rozwagi, przemyślenia potrzeb i określenia oczekiwań. Dlatego i my zastanawiamy się co jest lepsze - full plus czy zaawansowany ścieżkowiec.

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 7/2016

Możesz też kupić e-wydanie



FOCUS SPINE C FACTORY


To typowy przedstawiciel rowerów trailowych. Mocna rama, 120 mm skoku i bogate wyposażenie. Tak w skrócie można opisać Focusa. To mniejszy brat en­durowego Sama. Spine ma prostą, ale przemyślaną konstrukcję, pozbawiono go bajerów w postaci Boosta, zmiennej geometrii czy skomplikowanego systemu zawieszenia.


PODJAZDY
Spine jest bardzo lekki i jest to wyczuwalne na podjazdach. Można nim sprawnie podjeżdżać zarówno długie, szutrowe odcinki, jak i strome, techniczne ścianki. W pełni otwarta zawiecha mocno buja, ale po przekręceniu dźwigni na damperze (…)


FOCUS SPINE C FACTORY
Cena: 21 990 zł
Derby Cycles, www.focus-bikes.com
Rama: carbon, dolny wahacz aluminium
Rozmiary: S, M, L, XL
Masa kompletnego roweru: 12 050 g*
Masa ramy: 2110 g (bez dampera)
Masa przedniego koła: 1960 g
Masa tylnego koła: 2230 g
Przedni widelec: RockShox Pike RC Solo Air, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1921 g)
Damper: RockShox Monarch RT HV (275 g)
Koła: DT Swiss M1700 Spline One (15x100 / 12x142 mm)
Opony: Continantal Mountain King 27,5x2,4” / 2,2” (812 / 722 g, dętka 172 g)
Korby: SRAM S2210 32-z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM PF30
Kaseta: SRAM XG-1195 (10-42) 11-rz.
Łańcuch: KMC X11L
Przerzutka tył: SRAM X01
Manetki: SRAM X1 Trigger
Hamulce: SRAM Guide RSC, tarcze SRAM Centerline 180 mm
Kierownica: Concept EX, 760 mm
Wspornik kierownicy: Concept EX, 60 mm
Łożyska sterów: 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: RockShox Reverb Stealth 125 mm, 31,6 mm
Siodełko: Fi’zi:k Tundra 2, magnezowe pręty
Pedały: -


MONDRAKER CRAFTY R+


Mondraker zaimplementował Forward Geometry do rowerów z plusem. Grubo! Po wstrząsającym wręcz wrażeniu, jakie wywarł na nas Dune RR (test bB #6/2016) byliśmy niezwykle ciekawi, jak szczególna geometria Forward Geometry sprawdzi się, gdy cały rower będzie toczył się na mięsistych oponach B+. Pierwsze wrażania są spektakularne. Wielki jest ten rower, jak nie wiem co. Siedząc za sterami, widzisz tylko górną rurę, a potem długo nic. Dopiero w oddali majaczy 30 (!) mm mostek. Wrażenie potęgują Maxxisy, które poznaliśmy już, jeżdżąc na Lokim (test również w bB #6/2016).


PODJAZDY
Koła są „lekkie” inaczej. Gotowe do jazdy ważą w komplecie prawie 6 kilo i pierwsze co musisz zrobić po kupnie Crafty’ego to wywalić dętki na śmietnik. Pół kilo lżej. Uff. Długi przód i krótki tył pozwalają przednie­mu kołu na harce. Trzeba pilnie dociskać kierownicę, żeby sterować maszyną. Przełożenie 30-42 pozwala sądzić, że (...)


MONDRAKER CRAFTY R+
Cena: 14 999 zł
7 Anna, www.mondraker.pl
Rama: aluminium Stealth
Rozmiary: S, M, L, XL
Masa kompletnego roweru: 15 020 g*
Masa ramy: 3260 g (bez dampera)
Masa przedniego koła: 2650 g
Masa tylnego koła: 3160 g
Przedni widelec: Rock Shox Yari RC, aluminiowa stożkowa rura sterowa (2122 g)
Damper: Rock Shox Monarch Plus RC3 (355 g)
Piasty / Obręcze: MDK Disc Pro (15x110 / 12x157 mm) / MDK EP1 40
Opony: Maxxis Chronicle TLR EXO 27,5x3,0” (994 g, dętka 357 g)
Korby: Race Face Aeffect 30-z. (175 mm)
Łożyska suportu: Race Face X-Type
Kaseta: SRAM PG-1030 z trybem E13 EX Cog (11-42) 10-rz.
Łańcuch: SRAM PC-1031
Przerzutka tył: SRAM GX Long Cage
Manetki: SRAm GX Trigger
Hamulce: Avid DB3, tarcze Avid G2CS 180 mm
Kierownica: Mondraker Crafty, 760 mm
Wspornik kierownicy: Onoff Stoic, 30 mm
Łożyska sterów: FSA No. 57 ACB 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Onoff Nation 0-R, 31,6x400 mm
Siodełko: Mondraker Crafty, stalowe pręty
Pedały: -



Dodano: 2016-07-08

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, Rafał Czarkowski, zdjęcia: Piotr Staroń

Tagi: Focus, Mondraker, +

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory