Po powrocie z pierwszej małej rundy, patrząc na rozmiar opon nie mogłem uwierzyć własnym oczom – twentyniner?! Zaskoczenie było tym większe, że zabrałem Yeti na spacer po jednych z najbardziej krętych odcinków w Polsce i za każdym razem czułem, że zakręty kończą się dla Yeti wcześniej niż poprowadzona wstążka ziemi.

Adaptacja, żeby nie szarpać maszyny aż tak mocno wymagała kilku godzin. Wydaje się, że rower wylatuje z zakrętów i się ślizga. Dopiero rekordy na Stravie przekonują, że wrażenia te, to po prostu wynik szybszej niż zwykle jazdy. Zawieszenie ma ogromne różnice skoku, ale 160 mm z przodu zaskakująco dobrze koresponduje z tylnymi 140-toma.


Przód przejeżdża przez wszystko i wyprowadza z niewiarygodnych sytuacji. Tył szybciej twardnieje w miarę ugięcia i nie daje wrażenia, że skoku jest więcej niż w danych katalogowych, ale mężnie wspiera po zeskokach, na dropach i działa bardzo efektywnie w każdym etapie ugięcia. Dzięki temu zawieszenie zachowuje rozsądek na podjazdach. Skłamałbym pisząc, że nie ma na tym polu konkurencji, ale solidność pracy w połączeniu z zestawem ułatwień na damperze pozwala wspinać się w technicznie trudnym terenie z użyciem stłumionego zawieszenia lub na gładkich nawierzchniach niemal zamknąć je całkowicie. Także z przodu. Asfaltowy podjazd na Wilcze Ścieżki okazał się (...)


Cały test znajdziecie w bikeBoard 7/2017 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie


SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Yeti SB5.5 Carbon
, Bikeline, www.yeticycles.pl

Cena: 23 399 zł
Rama: carbon
Przedni widelec: Fox Float 36 Oerformance FIT Grip, aluminiowa stożkowa rura sterowa (2072 g)
Damper: Fox Float X Evol LV
Piasty / Obręcze: DT Swiss 350 (15x110 / 12x148 mm) / Carbon
Opony: Maxxis Minion DHF 3C Maxx Terra EXO TR 29x2,5WT / Maxxis Aggressor EXO TR 29x2,3” (1005/900 g)
Korby: RaceFace Aeffect 30 z. (175 mm)
Łożyska suportu: RaceFace Press-Fit
Kaseta: Shimano XT CS-M8000 (11-46) 11-rz.
Łańcuch: YBN H11
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M8000-GS
Manetki: Shimano SLX SL-M7000
Hamulce: Shimano XT BR-M8000, tarcze Shimano SM-RT66 180 mm
Kierownica: ENVE, 760 mm
Wspornik kierownicy: RaceFace Respond, 45 mm
Łożyska sterów: Cane Creek 40 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: FOX Transfer Performance 125 mm, 30,9 mm
Siodełko: WTB Yeti Custom, stalowe pręty

Dodano: 2017-07-07

Autor: Tekst: Miłosz Kędracki, zdjęcia: Piotr Staroń

Tagi: Yeti

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

ROWERY 2018

28 lat minęło – Yeti Ultimate

Odzież, akcesoria i dużo, dużo więcej!