Lepszego opływu powietrza nie poczuliśmy, ale „aerodynamiczność” przedniej części ramy nam nie przeszkadza, wydaje się też, że nie wpłynęła na zwiększony ciężar.

Prawdą jest natomiast poprawne zachowanie roweru przy bocznych podmuchach. Intryguje nas wpływ ogromnych balonów imitujących kształt wysokich profili aero i motto „Go slow faster”.
Tylny trójkąt zbudowano z malutkich profili, ale jest sztywny jak kowadło. Kapitalnie przeciwdziała siłom nacisku na pedały. Niestety nie tylko. Podatności w pionie także nie wykazuje żadnej. Większe nierówności śmiało ładują w kręgosłup siedzącego, ale testerzy przekonywali nas, że to dzięki ramie wibracje szorstkich nawierzchni nie wywoływały drętwień, z którymi zwykle się łączą.


Winą za brak amortyzacji generowanej przez ramę obarczam jednak rurę podsiodłową ukształtowaną w myśl Sqaero. D-kształtny profil jest z całą pewnością aero i w duchu Kamtall, ale całkowicie wyklucza elastyczność masztu podsiodłowego. Wystająca z niego sztyca o pasującym przekroju też nic nie robi sobie z nacisków na siodełko, pozostając sztywna jak szyna kolejowa. Podobnie jest z (...)


SPECYFIKACJA
3T Exploro Team, dystrybucja: Wertykal www.wertykal.com
Cena: 32 000 zł *
(* w cenie roweru są dwa zestawy kół, testowane przez nas gravelowe 3T Discus Plus oraz aerodynamiczne 3T Discus C35 Team)
Rama: carbon
Przedni widelec: 3T Luteus II Team, carbonowa stożkowa rura sterowa
Koła: 3T Discus Plus C25 Pro (15x100 / 12x142 mm)
Opony: WTB Horizon TCS
650bx47c (504 g, dętka 236 g)
Korby: Shimano Ultegra FC-6800 50-34 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: BB386EVO
Kaseta: Shimano Ultegra CS-6800 (12-25) 11-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG701-11
Przerzutka przód: Shimano Ultegra FD-6800
Przerzutka tył: Shimano Ultegra RD-6800-SS
Manetki: Shimano ST-RS685-R
Hamulce: Shimano BR-R785, tarcze Shimano SM-RT81 160 mm
Kierownica: 3T Tornova Pro, 400 mm, zasięg 83 mm, głębokość 139 mm
Wspornik kierownicy: 3T ARX II, 100 mm
Łożyska sterów: Cane Creek Fourty 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: 3T Charlie Sqaero. 400 mm
Siodełko: Selle Italia X1, stalowe pręty


Cały test znajdziecie w bikeBoard 6/2017 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie

Dodano: 2017-06-21

Autor: Tekst i zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: 3T

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

ROWEROWE PREZENTY

CO ZAKŁADAĆ ZIMĄ?

Kaski 2018

Cannondale Jekyll 3
Trek Roscoe 9
Giant Anthem Advanced 29er 1