Jaki to jest wygodny rower! Zarówno jeśli chodzi o pozycję jadącego, jak i walory amortyzacyjne. O geometrii za chwilę. Największy wpływ na komfort ma zaskakując o dobrze tłumiąca rama oraz świetny pod tym względem widelec.

To chyba najwygodniejsza aluminiowa rama, na jakiej jeździłem. Przetłoczenia metalu i wygięcia rurek pełnią zazwyczaj rolę estetyczną. Jari skłania mnie do zmiany zdania na ten temat. Zarówno na szybko pokonywanym asfalcie z przełomami, jak i na niedokończonych trasach wzdłuż wałów Wisły czy wręcz na ścieżkach MTB Jari płynął, jakby był cały z carbonu.


Zastosowane koła stanowią dobry kompromis pomiędzy jazdą na szosie i poza nią. Testerzy stwierdzili, że optymalne są, gdy 60% stanowią szosy i drogi, a pozostałe 40% szutry, ścieżki, a nawet off-road. Patrząc na zapisy z jazd, wygląda na to, że braliśmy Jari, by poszwędać się nim gdzie oczy poniosą. Kiedy skończy się asfalt, użytkownik Jari tylko się ucieszy. My przy jego pomocy odnaleźliśmy wiele nowych fascynujących miejsc na ognisko, kilka kapitalnych szos, ale i wypasione ścieżki MTB. Wszystko w promieniu kilkudziesięciu km od redakcji, czyli okolicy, którą wydawało się znamy jak własną kieszeń. Powód jest prosty – Jari pozwala zanurzyć się w nieznanym terenie bez planowania i ślęczenia nad mapą, bo wszędzie radzi sobie (...)


Zmierzyliśmy wysokość kierownicyi wbrew opiniom testerów okazała się być wysoka jak na szosówkę, ale też nieco niższa niż w sportowych MTB.


SPECYFIKACJA
Fuji Jari 1.3
dystrybucja: Advanced Sports Europe, www.advancedsports.eu

Cena: 8699 zł
Rama: aluminium A6-SL
Przedni widelec: FC-440 carbon, carbonowa stozkowa rura sterowa
Piasty / Obręcze: aluminium (12x100 / 12x142) / ZTR Radler
Opony: Clement X’Plor MSO 700x36C (406 g, dętka 158 g)
Korby: FSA Omega Adventure 48-32 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: FSA
Kaseta: Shimano 105 CS-5800 (11-32) 11-rz.
Łańcuch: KMC X11
Przerzutka przód: Shimano 105 FD-5800
Przerzutka tył: Shimano 105 RD-5800-GS
Manetki: Shimano ST-RS505
Hamulce: Shimano BR-RS505 , tarcze
Shimano SM-RT81 160 mm
Kierownica: Oval Concepts 325, 430 mm, zasięg 100 mm, głębokość 150 mm
Wspornik kierownicy: Oval Concepts 313, 90 mm
Łożyska sterów: FSA No. 42 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Oval Concepts 300, 27,2x295 mm
Siodełko: Oval Concepts X38, pręty Cr-Mo


Cały test znajdziecie w bikeBoard 6/2017 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie

Dodano: 2017-06-23

Autor: Tekst: Miłosz Kędracki, zdjęcia: Paweł Kisielewski

Tagi: fuji, gravel

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

NOWOŚCI 2018

ROWERY 2018

Kaszubska marszruta

Blood Road