Mimo wielu „eksperckim” głosom oraz teoriom spiskowym sugerującym zamach na twój portfel, trzeba uczciwie powiedzieć: carbon jest lepszy od aluminium. Tym testem chcemy jednak pokazać, gdzie konkretnie aluminium przegrywa, jak bardzo i czy rozbieżności w wydajności można rozsądnie uzasadnić różnicą w cenie.

WRAŻENIA Z JAZDY
ALUMINIOWY BIG.NINE 800
przy pierwszym kontakcie satysfakcjonuje pozycją za kierownicą i dopiero przesiadka na carbonową wersję pokazuje, że może być jeszcze lepiej. Aluminiowy bolid jest na tyle usportowiony i dobrze wyposażony, że zadowoli nawet etatowych malkontentów. 800 bardzo dobrze połyka kolejne podjazdy, w czym duża zasługa zaawansowanego napędu pozwalającego na doskonały dobór przełożeń. W połączeniu z koronką 32 z. Pozwala podjechać praktycznie wszędzie. Prawdą jest, że kilogram masy więcej niż w carbonowym bolidzie na długich podjazdach robi dużą różnicę, ale nie dyskwalifikuje. Zdając sobie sprawę, że 800 stworzona została z myślą o wyzwaniach innych niż wyczynowe, wolałbym jednak, żeby sportowy charakter niebieskiej Meridy był (...)


Cały test znajdziecie w bikeBoard 4/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.

SPECYFIKACJA

Merida Big.Nine 800
cena: 7999 zł
Merida Polska, www.rowerymerida.pl

Rama: aluminium Lite
Przedni widelec: Fox 32 Rhythm Grip, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1896 g)
Piasty / Obręcze: Fo (15x110 / 12x148 mm) / Merida Expert CC
Opony: Maxxis Ikon 29x2,2” (580 g, dętka 168 g)
Korby: Truvativ Stylo 6K 32 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP Pressfit
Kaseta: SRAM XG-1275 (10-50) 12-rz.
Łańcuch: SRAM GX Eagle
Przerzutka tył: SRAM GX Eagle
Manetki: SRAM GX Eagle Trigger
Hamulce: Shimano SLX BR-M7000, tarcze Shimano SM-RT54 180/160 mm
Kierownica: Merida Expert CC, 720 mm
Wspornik kierownicy: Merida Expert, 90 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Merida Comp, 30,9x400 mm
Siodełko: Merida Sport, stalowe pręty


Merida Big.Nine 6000
cena: 10 999 zł
Merida Polska, www.rowerymerida.pl

Rama: carbon CF3
Przedni widelec: Fox 32 Rhythm Grip, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1897 g)
Koła: Fo (15x110 / 12x148 mm) / Merida Expert CC
Opony: Maxxis Ikon 29x2,2” (620 g, dętka 152 g)
Korby: Truvativ Stylo 6K 32 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP Pressfit
Kaseta: SRAM XG-1275 (10-50) 12-rz.
Łańcuch: SRAM GX Eagle
Przerzutka tył: SRAM GX Eagle
Manetki: SRAM GX Eagle Trigger
Hamulce: Shimano SLX BR-M7000, tarcze Shimano SM-RT54 180/160 mm
Kierownica: Merida Expert CC, 720 mm
Wspornik kierownicy: Merida Expert, 90 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Merida Expert carbon, 30,9x400 mm
Siodełko: Prologo Scratch, stalowe pręty


Dodano: 2018-04-05

Autor: Tekst: Michał Woźniczka, zdjecia: Miłosz Kędracki

Tagi: Merida

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Eagle???

Merida Big.Nine 6000 i Big.Nine 800

Kross Level 13.0

Kolarz - cukrzyk

Karpaty w trzech aktach