Zwarty mimo dużych kół, z zadziornym X świetnie wkomponowanym w przedni trójkąt ramy i... genotyp roweru.



To nie było nasze pierwsze spotkanie. Model z sezonu 2013 testowaliśmy w Alpach, a nasze wrażenia opisaliśmy w bB #1-2/2014. Mimo że obie wersje w dużej mierze są identyczne, trudno nie zauważyć tych bardzo korzystnych dla kupującego. Rower jest lepiej wyposażony a przy tym tańszy o tysiąc złotych! Wow! I to nawet dużymi literami.

Nie zmieniła się rama - zarówno konstrukcyjnie, jak i geometrycznie. Nadal wśród konkurencji budzi zazdrość niską masą. Nasz test wykazał jednak, że ma to swoje negatywne odbicie w wynikach sztywności, co widać na naszych wykresach. Szkoda, że Giant nie zdecydował się na sztywną tylną oś - mamy podstawy by sądzić, że znacząco wzmocniłaby tę część roweru.

Geometria ramy zapewnia jadącemu bardzo swobodną pozycję. Wygodną, dającą dużo komfortu na podjazdach i bardzo pewną kontrolę w zakrętach i na zjazdach. Duża w tym zasługa kokpitu złożonego ze świetnie zaprojektowanych komponentów Gianta, które nieraz komplementowaliśmy. Tylko niektórzy bardziej rozrośnięci w barkach testerzy mruczeli, że 690 milimetrów szerokości to trochę mało i powinno być ich przynajmniej 720. Mistrzostw w slalomie Trancem raczej nie wygramy, tylny wahacz, nawet jak na 29, jest dość długi. Jednak na naturalnych trasach w górach żaden z testerów nie podnosił tego problemu. Wręcz przeciwnie, wszyscy podkreślali świetne, pewne prowadzenie, dające mnóstwo (...)

Cały tekst znajdziecie w papierowym wydaniu bikeBoard 7/2014 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie magazynu

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia

Giant Trance X 29er 2
cena: 6 499 zł
Giant Polska www.giant-bicycles.com
Współczynnik bB: 100 g za 48 zł
Rama: aluminium AluxX SL
Rozmiary: S (16”), M (18”), L (20”), XL (22”)
Rozmiar testowany: 445 mm – M
Baza kół: 1135 mm
Długość tylnego widelca: 452 mm
Długość górnej rury: 594 mm
Wysokość osi suportu: 345 mm
Wysokość kierownicy: 1045 / 1025 mm (mostek na +/- w tym 20 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 67,5°
Kąt rury podsiodłowej: 73,2°
Masa kompletnego roweru: 13 590 g*
Masa ramy: 2460 g (bez dampera) 2880g ( z damperem, łożyskami supportu, pancerz przerzutki 1150 mm)
Masa przedniego koła: 1910 g
Masa tylnego koła: 2770 g
Skok amortyzacji: przód - 120 mm, tył - 127 mm
Przedni widelec: Rock Shox Recon TK Silver 29 Solo Air, aluminiowa stożkowa rura sterowa (2110 g)
Damper: Rock Shox Monarch R (230 g)
Koła: Giant S-XC2 29-er (oś 15 mm)
Opony: Schwalbe Nobby Nic Performance Line 29x2.25” (630 g, dętka:180 g)
Korby: Shimano Deore FC-M615 38-24 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB71-41 (90 mm)
Kaseta: Shimano CS-HG62-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10
Przerzutka przód: Shimano Deore FD-M616
Przerzutka tył: Shimano Deore RD-M615
Manetki: Shimano Deore SL-M610
Hamulce: Shimano BL/BR-M395 , tarcze: Shimano SM-RT56 180 / 160 mm
Kierownica: Giant Connect , 31.8x690mm
Wspornik kierownicy: Giant Connect , 80 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Giant Connect , 30.9x375 mm
Siodełko: Giant Connect
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-07-11

Autor: Tekst: Paweł Kisielewski, foto: Piotr Staroń

Tagi: 29", full, Giant

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory