Domane to nie jest brzytwa, ale w miarę szybko reaguje na impulsy. Za to na szybkich zjazdach jest niesamowicie pewny i solidny. Po zjechaniu w teren... No właśnie, drugi rzut oka wskazuje, że jak na szosówkę Domane ma dość skomplikowany kształt ramy, tarczówki i naprawdę grubaśne opony. Dlatego kiedy już kierujesz na niego trzecie spojrzenie, zaczynasz zastanawiać się, czy to nie jest aby gravelówka?


Trek jest gotów do szutrowania po wyjęciu z kartonu, ale zapędy do specjalizowania go w tym kierunku ktoś rozsądny powstrzymał. Dlatego Domane daje mnóstwo przyjemności z jazdy po asfalcie, jest przewidywalny, precyzyjny i reaktywny. Ale jak samochód Pana Samochodzika, ma ukrytą cechę, która czyni zeń pojazd całkowicie unikalny i jedyny w swoim rodzaju. ISOSpeed! Mechaniczna amortyzacja szosówki. Widelec o bardzo szczególnej budowie ze ściśle dopasowaną konstrukcją ramy stanowi tajny rejon podwyższonej podatności na wyginanie. Bardzo stabilnie prowadzi koło, ale podczas jazdy po gładkim nie daje poczuć miękkości czy uginania. Jednak porównanie przejazdów po tej samej dziurawej nawierzchni na „zwykłym” węglowym rowerze i na Treku z rozdzielaczem powoduje dosłownie opad szczęki. Jedni testerzy twierdzili, że przód (...)


Cały test znajdziecie w bikeBoard 3/2017 (gdzie kupić) Możesz też kupić e-wydanie


Specyfikacja

Trek Domane SLR7 Disc
cena: 26 999 zł
Dystrybucja: Trek Bikes www.trekbikes.com

Rama: carbon OCLV 600
Przedni widelec: carbon (460 g)
Koła: Bontrager Paradigm Comp
Opony: Bontrager R3 Hard-Case 700x32C (286 g, dętka 144 g)
Korby: Shimano Ultegra FC-6800 50-34 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: Press-fit BB90
Kaseta: Shimano Ultegra CS-6800 (11-32) 11-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG701-11
Przerzutka przód: Shimano Ultegra FD-6870-F
Przerzutka tył: Shimano Ultegra RD-6870-SS
Manetki: Shimano Ultegra ST-6870
Hamulce: Shimano BR-R785, tarcze Shimano SM-RT99 140 mm
Kierownica: Bontrager Pro IsoCore, 420 mm, zasięg 100 mm, głębokość 135 mm
Wspornik kierownicy: Bontrager Pro, 100 mm
Łożyska sterów: 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Bontrager Ride Tuned, 135 mm
Siodełko: Bontrager Affinity Elite, tytanowe pręty

Dodano: 2017-03-07

Autor: Tekst i zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: szosa, Trek, gravel

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory