Cześć, zwracam się do Was z prośbą o przetestowanie widelca Spinner Aeris (najlepiej w wersji 300-100), wydaje się on dość ciekawą propozycją do XC, jego waga wynosi ok 166-1700 g, a na ebayu można go dostać już za ok 650PLN :) Pozdrawiam, Adam.

Adamie, cieszymy się z Twojego zainteresowania tym amortyzatorem, ponieważ naszym zdaniem to ciekawy wybór wśród amortyzatorów z tej półki cenowej. Marka jest nadal słabo rozpoznawalna w Polsce, mimo że fi rma istnieje na rynku OEM już ponad 25 lat pod nazwą InSync.
Postanowiliśmy przetestować model wyższy od tego, o który prosiłeś. Mimo różnicy w cenie, testowany oferuje więcej niż Aeris 300-100. Jest bardzo lekki: 1660 g! Pewnie pomyśleliście: „OK., jest lekki, ale na pewno kosztem sztywności”. Otóż nie, 32-milimetrowe golenie spełniają swoją rolę i widelec dorównuje sztywnością odpowiednikom z wyższej półki cenowej.
Testowany model posiada funkcję regulacji tłumienia powrotu, blokadę skoku z możliwością zamontowania manetki na kierownicy, a „sprężyną” jest powietrze. Przy 77 kg masy optymalnym ustawieniem amortyzatora było 90 PSI. Pozwoliło to na osiągnięcie około 15% SAG-u. Ciężsi testerzy - powyżej 80 kg - narzekali, że przy takim SAG-u poprawnie dla nich ustawiony Aeris traci na czułości. Nie pozostaje im niestety nic innego, jak schudnąć lub stosować niższe ciśnienia i mniejszy SAG. Regulacja tłumienia powrotu przysporzyła pierwszych trudności. Pomijając fakt, że pokrętło regulacji warto zdemontować, ponieważ można je zgubić na pierwszej przejażdżce, ustawienie tłumienia powrotu na odpowiednim poziomie jest trudne ze względu na mały skok pokrętła. W przypadku blokady skoku nie ma żadnych zastrzeżeń. Działa tak jak powinna, a po zablokowaniu Aeris minimalne się ugina, co z pewnością przyda się w przypadku napotkania niespodziewanej przeszkody. Spinner bardzo dobrze radzi sobie w trudnym terenie. Duże uskoki i nierówności wybiera wzorowo. Z mniejszymi przeszkodami jest już gorzej, a brak płynności jest wyczuwalny, jednak nie jest to bardzo uciążliwe. Warto zostawić na głowicy metkę z ceną, to zdecydowanie zmienia optykę. Warto dodać, że jeden z testerów, sporadyczny użytkownik SID-a, nie zauważył żadnej różnicy w pracy obydwu widelców! Przy ustawieniu SAG-u na poziomie 10-15% skoku, amortyzator podczas podjazdu w siodle prawie w ogóle nie buja się.

Cena: 1199 zł

Dodano: 2011-05-24

Autor: Tekst: Przemek Blacha, zdjęcia: bikeBoard

Tagi: maratony, XC, amortyzacja, blokada, test

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

ROWEROWE PREZENTY

CO ZAKŁADAĆ ZIMĄ?

Kaski 2018

Cannondale Jekyll 3
Trek Roscoe 9
Giant Anthem Advanced 29er 1