W listach i rozmowach z Czytelnikami często pojawia się stwierdzenie: „Kiedyś to były rowery, nie to co teraz!”. I powiem Wam, mnie starego pryka taka nostalgia wzrusza, ale to g… prawda!


Miałem protoplastę tego roweru (nawet dwóch ich miałem) i w dziedzinie obróbki aluminium były wówczas dziełami sztuki. Zestawione z nową, metalową ramą Sensora Pro wyglądają jednak jak bardzo ubodzy krewni.

Rama
Kształt aluminiowej ramy nowego Sensora jest rzeźbiarski. Sterówka rozdęta, górna rura napęczniała i przepięknie rozszczepiona przy podsiodłówce, a dolna śmiałym łabędzim łukiem łączy się ze skomplikowanym węzłem mieszczącym damper i mocowanie wahacza AOS. Wahacz o zmiennym przekroju poprzecznym zespawany jest potężną belką z zamkniętego profilu... itd., itp. Zastosowane zabiegi nie służą obniżeniu masy, o nie. Aluminiowa rama wywarła spore wrażenie (i nacisk) na naszej nadwornej rowerowejwadze.pl. Ale kiedy skrępowaliśmy ją na stole tortur i podpięliśmy analizatory, okazało się, że jej kształt to nie jest sztuka dla sztuki. Wielokrotnie musieliśmy powtarzać badania, żeby upewnić się co do prawdziwości wyników. Mieliśmy kilka ram, które - tak jak Sensor - naśladowały węglowe skorupy, one też w większości były bardzo ciężkie - praw fizyki Pan nie oszukasz i nie bądź Pan głąb. Więcej materiału = więcej gramów. Jednak tu wreszcie zobaczyliśmy, że każda zmiana średnicy i kształtu owocuje mniejszą odchyłką wskazówki analizatora. Ramę skonstruowano tak, żeby wszystkie najcięższe elementy znajdowały się jak najniżej, dzięki czemu środek ciężkości jest (...)


Pełny test możecie przeczytać w bikeBoard 1-2/2014 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie

Poniżej znajdziecie dodatkowe zdjęcia testowanego modelu oraz pełną specyfikację

GT Sensor Pro
Cena: 15 999 zł
Współczynnik bB: 100 g za 115 zł
Rama: aluminium 6069 hydroformowane
Rozmiary: XS, S, M, L, XL
Rozmiar testowany: 430 mm – M
Baza kół: 1130 mm
Długość tylnego widelca: 440 mm
Długość górnej rury: 585 mm
Wysokość osi suportu: 325 mm
Wysokość kierownicy: 1010 mm / 985 mm (mostek na plus/minus w tym 15 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 68,2°
Kąt rury podsiodłowej: 73,2°
Masa kompletnego roweru: 13 910 g*
Masa ramy: 3400 g
Masa przedniego koła: 1930 g
Masa tylnego koła: 2440 g
Skok amortyzacji: Przód – 130 mm, tył – 130 mm
Przedni widelec: Fox 32 27.5 FIT CTD, aluminiowa, stożkowa rura sterowa (1800 g)
Damper: Fox Float CTD BV (240 g)
Piasty: All Terra High Flange (osie: 15 mm / 12x142 mm)
Koła: WTB ST i23 650b UST
Opony: Maxxis Ardent 27,5x2,25”, 680 g, dętka: 140 g
Korby: Race Face Evolve 42-32-22 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Race Face Team XC (73 mm)
Kaseta: Shimano CS-HG81-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10-93
Przerzutka przód: Shimano SLX FD-M671A
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M786
Manetki: Shimano SLX SL-M670
Hamulce: Formula T1, tarcze: Formula 180 mm
Kierownica: Kore Durox (31,8x740 mm)
Wspornik kierownicy: Kore Cubix, 80 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8” - 1i1/2”
Wspornik siodełka: Rock Shox Reverb 34,9 mm
Siodełko: Fi'zi:k Tundra 2
Pedały: -

Dodano: 2014-01-24

Autor: Tekst: Miłosz Kedracki, foto: bikeBoard, Maciek Patrzałek

Tagi: full, GT, 2014

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Eagle???

Merida Big.Nine 6000 i Big.Nine 800

Kross Level 13.0

Kolarz - cukrzyk

Karpaty w trzech aktach