Kolekcja szosowych rowerów Specialized wzbogaci się w 2013 o nowego długodystansowca Roubaix SL4. Jak łatwo się domyślić po poprzednich generacjach w nowym rowerze zastosowano technologię z przeznaczonego na gładsze drogi Tarmaca SL4, obchodzącego właśnie pierwsze urodziny. Roubaix SL4 występować będzie w dwóch wersjach – z klasycznymi hamulcami obręczowymi i wychodzącymi w przyszłość tarczówkami. W związku z tym pojawią się też szosowe koła z tarczami hamulcowymi (system Centerlock). Nowe koła Roval Rapide CLX mają karbonowe obręcze o wysokości 40 lub 60 mm. W tych o niższym profilu będzie można wybrać typ hamulców (tarcze/obręcz). Mieliśmy okazję pojeździć na nowej sztycy COBL GOBL-R która uginając się w skali zauważalnej gołym okiem uzupełnia tłumienie wibracji przez ramę Roubaix. W ten sposób eliminuje skutki wjechania w większą dziurę chroniąc tyłek i kręgosłup kolarza.

W ubiegłym roku do kolekcji rowerów sportowych dołączyła przełajówka Crux, ale w pierwszym sezonie była dostępna wyłącznie z ramą aluminiową. W 2013 wybór powiększy się o 2 nowe ramy węglowe, a każda z nich będzie występować w wersjach na hamulce tarczowe lub canti.

Dla pań Specialized przygotował nową inkarnację Ruby SL4 – czyli odpowiedniczkę Roubaix SL4 z dostosowaną geometrią oraz kaski Aspire (szosa) i Andora (MTB) z Hairport, czyli specjalnie zaprojektowanym miejscem na włosy związane w kucyk, które można wygodnie związać wyżej nad karkiem bo zmieszczą się pomiędzy skorupą a tylną uprzężą kasku.

Dużym zaskoczeniem jest Allez w wersji S-Works. Limitowana seria 50 rowerów ważących poniżej 6.8 kg (limit UCI) udowadnia, że aluminium, a konkretnie zastrzeżony przez Speca stop E5, jest ciągle żywe i że S-Works nie należy bezrefleksyjnie tłumaczyć na „karbon”.

Najważniejszą nowością pośród akcesoriów są nowe szosowe buty S-Works. Bieżący model nie ma sobie równych pod względem popularności w profesjonalnym peletonie. Mimo bezpiecznej pozycji ze sporym zapasem do najbliższego konkurenta nowy model jest rewolucyjny. Asymetryczną podeszwę wykonano z włókien węglowych tylko w od strony przyśrodkowej, na zewnątrz jest lżejszy plastik. Są dzięki temu lżejsze, ale też indeks sztywności powędrował o 1 stopień do góry – do poziomu 13.

Tom Boonen miał w tym roku świetny sezon klasyków i dla uczczenia serii zwycięstw Specialized wypuści limitowaną serię ram Venge, kasków i siodeł.

Dodano: 2012-07-12

Autor: bB (MM), zdjęcia: Wil Matthews, Specialized

Tagi: Specialized, nowości

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

ROWEROWE PREZENTY

CO ZAKŁADAĆ ZIMĄ?

Kaski 2018

Cannondale Jekyll 3
Trek Roscoe 9
Giant Anthem Advanced 29er 1