O XTR Di2 pisaliśmy już kilka razy, relacjonując jego premierę w kwietniu ubiegłego roku i analizując specyfikację w czerwcu. W międzyczasie jeździliśmy na wersjach prototypowych, ale nie mogliśmy ich zabrać do lasu. Od końca lata jeździmy w prawdziwym terenie, pokonując dłuższe dystanse i możemy podzielić się wrażeniami.


Testowaliśmy elektrycznego XTR-a w Scott Spark 700 Ultimate i testowym rowerze Shimano. Dla porównania mieliśmy też Treki Fuel EX 9.9 29 oraz Procaliber 9.9 SL wyposażone w mechanicznie sterowane XTR-y serii M9000. Obie tylne przerzutki, niezależnie od systemu sterowania przełożeniami, mają skuteczną stabilizację wózka (żeby nie podskakiwał łańcuch), równie prosto się je montuje i ustawia (włączając ewentualne korekty w czasie jazdy). Od razu możemy zdradzić, że porównując szosowe grupy napędu sterowane elektronicznie i mechanicznie, odczuwaliśmy sporą różnicę na korzyść Di2. Terenowe Di2 jest naszym zdaniem jeszcze lepsze niż druga generacja elektryki szosowej. Niestety nie jest pozbawione wad. I nie chodzi nam o cenę (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 1-2/2016

Możesz też kupić e-wydanie


Zobacz porównanie cen i mas XTR Di2 M9050 z XTR M9000:



Dodano: 2015-12-17

Autor: Tekst: Maciek Machowski

Tagi: XTR, Shimano, Di2

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

ROWERY 2018

28 lat minęło – Yeti Ultimate

Odzież, akcesoria i dużo, dużo więcej!