O XTR Di2 pisaliśmy już kilka razy, relacjonując jego premierę w kwietniu ubiegłego roku i analizując specyfikację w czerwcu. W międzyczasie jeździliśmy na wersjach prototypowych, ale nie mogliśmy ich zabrać do lasu. Od końca lata jeździmy w prawdziwym terenie, pokonując dłuższe dystanse i możemy podzielić się wrażeniami.


Testowaliśmy elektrycznego XTR-a w Scott Spark 700 Ultimate i testowym rowerze Shimano. Dla porównania mieliśmy też Treki Fuel EX 9.9 29 oraz Procaliber 9.9 SL wyposażone w mechanicznie sterowane XTR-y serii M9000. Obie tylne przerzutki, niezależnie od systemu sterowania przełożeniami, mają skuteczną stabilizację wózka (żeby nie podskakiwał łańcuch), równie prosto się je montuje i ustawia (włączając ewentualne korekty w czasie jazdy). Od razu możemy zdradzić, że porównując szosowe grupy napędu sterowane elektronicznie i mechanicznie, odczuwaliśmy sporą różnicę na korzyść Di2. Terenowe Di2 jest naszym zdaniem jeszcze lepsze niż druga generacja elektryki szosowej. Niestety nie jest pozbawione wad. I nie chodzi nam o cenę (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 1-2/2016

Możesz też kupić e-wydanie


Zobacz porównanie cen i mas XTR Di2 M9050 z XTR M9000:



Dodano: 2015-12-17

Autor: Tekst: Maciek Machowski

Tagi: XTR, Shimano, Di2

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Rasowe ścigacze za 11k
Orbea Avant M30 Team
Merida Scultura 5000 Disc
Cannondale 2018: Jekyll i Trigger
7 najczęstszych błędów w treningu amatorów
Kardiologiczne badania podstawowe
44 strony przygody!