Takiego tytułu wielu oczekiwało od prawie sześciu lat, kiedy Shimano zaprezentowało elektryczną kontrolę napędu w Dura-Ace – zawodniczej grupie osprzętu do szosówek. Shimano późno wchodzi na rynek z topową grupą MTB nowej generacji. Ale XTR Di2 jest nie tylko sterowaną elektronicznie grupą o jedenastu trybach kasety, ale upraszczając obsługę do jednej manetki pozwoli korzystać z suportów wielotarczowych! Co więcej, opcjonalnie będzie można zapanować nad zawieszeniem Fox.

Przerzutki
O nowym XTR serii 9000 pisaliśmy w kwietniowym wydaniu magazynu bikeBoard. Wersja elektryczna dzieli z nim wszystkie podzespoły oprócz przerzutek, manetek, akumulatorka oraz pozostałych akcesoriów elektrycznych. To oznacza, że Di2 można skonfigurować w dowolnym napędzie: 3x11, 2x11 i 1x11. Najprawdopodobniej nie będzie możliwości używania XTR-a Di2 ze starszymi 10-rzędowymi kasetami/kołami. Skąd wiemy? Shimano nie pozwala na to w grupach szosowych. Tylna przerzutka nie jest Dura-Acem z dłuższym wózkiem. Takie hybrydy na podstawie szosowego Di2 i frezowanych cyfrowymi obrabiarkami części aluminiowych produkowała już od jakiegoś czasu manufakturka K-Edge. Konstrukcja przerzutki 9070 jest podobna do (…)

Więcej na temat przerzutek, manetek, zsynchronizowanej skrzyni biegów, wyświetlacza, zasilania oraz informacje jak to działa znajdziecie w bikeBoard 6/2014 (gdzie kupić)

ile to waży?
Przednia przerzutka (FD-M9070 D-typ): 115 g
Tylna przerzutka (RD-M9050-GS): 289 g
Wyświetlacz (SC-M9050): 30 g
Manetka (SW-M9050): 64 g



Dodano: 2014-06-06

Autor: Tekst: Maciek Machowski

Tagi: Shimano

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

ROWEROWE PREZENTY

CO ZAKŁADAĆ ZIMĄ?

Kaski 2018

Cannondale Jekyll 3
Trek Roscoe 9
Giant Anthem Advanced 29er 1