Podczas zeszłorocznego Scott Women's Press Camp, który odbył sie w szwajcarskim Saankt Moritz, moje serce biło szczególnie szybko na samą myśl porównania swoich sił z Jenny Rissveds

Mogłam wybierać wśród wszystkich modeli Scotta, ale zdecydowałam sie na wychudzona do granic możliwości Contessę Spark 700 RC. Po złoto w Rio, Jenny sięgnęła na identycznie wyglądającej ramie. Czy seryjna Contessa to straszak czy prawdziwa broń w pastelowych barwach?


Nie ma sensu porównywać ramy Sparka na 2017 rok z poprzednimi wersjami, ponieważ jest to zupełnie nowa konstrukcja. Dla lepszego prowadzenia projektanci zastosowali w niej wszystkie cechy geometrii progresywnej wywodzącej się z rowerów enduro, takie jak krótszy tylny i dłuższy przedni trójkąt oraz mniejszy kąt główki. Stało się to możliwe tylko dzięki zastosowaniu kompletnego protokołu Boost: w kołach, widelcu i ramie.

W oczy rzuca się całkiem inne mocowanie dampera. Nowa pozycja pozwoliła obniżyć środek ciężkości, a sam Trunnion przy tych samych parametrach pracy może być krótszy aż o 25 mm w stosunku do starszej wersji. Mocowanie po bokach i u dołu ułatwia skonstruowanie ramy, ponieważ poszerzenie tego rejonu jest zgodne z logiką laminacji carbonu. Zwiększenie ilości materiału w tym miejscu poprawia sztywność ramy w okolicach suportu, co przekłada się na jej lepsze parametry użytkowe. We wszystkich innych węzłach ramy drastycznie ograniczono ilość użytego materiału, dzięki czemu (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 3/2017 (gdzie kupić) Możesz też kupić e-wydanie

Dodano: 2017-03-16

Autor: Tekst: Marta Bosy, zdjęcia: Markus Greber

Tagi: Scott

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

29” z dużym skokiem

e-Bike

Yeti SB5.5 Carbon
Specialized Epic – Generacja Z
KTM Myroon 29 Master
GT Zaskar Carbon 29 Expert
Whyte T130C Works
Giant Reign 2 LTD
Trek Powerfly FS