Anyroad nie jest zanadto żwawy. W górnym chwycie rower skręca... bezpiecznie. Ktoś, kto oczekuje szosówki z nerwami na powierzchni ramy, powinien szukać gdzie indziej.
Ale Anyroad to coś więcej niż szosówka, skręca zdecydowanie szybciej niż góral na gładkich oponach - a poza asfaltem zachowuje się jak wyczynowa maszyna XC na za cienkich kołach! No, może nie jest tak agresywny, jak rower przełajowy, ale pozwala na znacznie więcej dezynwoltury i brawury. Nawet w dolnym chwycie. Ba! My uważamy, że jazda w dolnym chwycie po ścieżkach terenowych jest szalenie ekscytująca, możliwa i bardziej precyzyjna niż w górnym. Oprócz cech wbudowanych w ramę, takich jak nisko umieszczony suport i rewelacyjna sztywność boczna przodu ramy, na ostrą jazdę w terenie pozwalają skuteczne hamulce tarczowe obsługiwane czterema (sic!) dźwigniami, do których łatwo dosięgnąć z każdej pozycji baranka. Modulacja hamowania nie jest onieśmielająca, dlatego nawet poza szosą opony nadspodziewanie efektywnie hamują.

Po pełen artykuł zapraszamy do papierowego wydania bikeBoard 4/2013 (gdzie kupić)

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Giant Anyroad
Cena: 3999 zł
Współczynnik bB: 100 g za 37 zł
Rama: aluminium AluxX Fluid Form
Rozmiary: S/46 cm, M/47 cm, M-L/50,5 cm
Rozmiar testowany: 500 mm - ML
Baza kół: 1030 mm
Długość tylnego widelca: 430 mm
Długość górnej rury: 545 mm
Wysokość osi suportu: 280 mm
Kąt główki ramy: 71,5°
Kąt rury podsiodłowej: 72,7°
Masa kompletnego roweru: 10 840 g*
Masa ramy: 1680 g
Masa przedniego koła: 1680 g
Masa tylnego koła: 2310 g
Widelec: Giant Anyroad, kompozytowy, aluminiowa rura sterowa (690 g)
Koła: Giant SX2
Opony: Giant P-RX2 700x32C (430 g, dętka 130 g)
Korby: FSA Tempo 50-39-30 z. (170 mm)
Łożyska suportu: RPM (68 mm)
Kaseta: Shimano CS-HG50-9 (11-30) 9-rz.
Łańcuch: KMC X9
Przerzutka przód: Shimano Sora FD-3503
Przerzutka tył: Shimano Sora RD-3500 SG
Manetki: Shimano Sora ST-3503
Dźwignie: Shimano Sora ST-3503 i TL102AL
Hamulce: Tektro Lyra, tarcze Tektro 140 mm
Kierownica: Giant XR Connect, 31.8x460 mm
Wspornik kierownicy: Giant Connect, 100 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”
Wspornik siodełka: Satori, 30,9x350 mm
Siodełko: Giant Performance Road
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2013-04-09

Autor: Test: Miłosz Kędracki

Tagi: Giant

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Eagle???

Merida Big.Nine 6000 i Big.Nine 800

Kross Level 13.0

Kolarz - cukrzyk

Karpaty w trzech aktach