Polska jazda ma swoją specyfikę. Mamy szczególne trasy i upodobania. Żeby im sprostać, Kross projektuje swoje rowery w Polsce, Polacy decydują o doborze osprzętu, a przed wprowadzeniem na rynek cierpliwie szlifuje się go błotem polskich tras. Także tym zajmują się polscy eksperci. Kontynuacją takiej filozofii doskonalenia produktu jest seria B, którą na beskidzkich szlakach poznawaliśmy dzięki prawie topowemu B11.

Trafiła nam się „elka”. Nie wygląda monstrualnie, ale po zajęciu miejsca za kierownicą wszystkim testerom wyrywało się z gardeł: ależ on jest długi!
Kupując Krossa trzeba dobrze się przymierzyć, bo w naszej ocenie „rozmiarówka” jest przesadzona. Pomiary egzemplarza testowego wykazały górną rurę długości 650 mm!
Do tego zastosowano wspornik kierownicy o rozsądnym w tym wypadku rozmiarze (110 mm), co stanowi ideał dla riderów mierzących minimum 190 cm wzrostu. Testerzy w okolicach 180 +
wzrostu powinni wybierać „emkę”, w której górna rura jest krótsza o 3 cm. Niżsi niż 180 najwięcej wycisną z „eski”. Parametr rozmiaru ramy trzeba uwzględnić czytając nasz opis prowadzenia
i porównując badania sztywności oraz masy. Rzadko kiedy mamy możliwość porównywania tak dużych rowerów.

Czysta jazda

Kross perfekcyjnie spisuje się przy równej, rytmicznej jeździe po duktach. Wespół z wygodną kierownicą pomaga z nieco twardszego biegu gubić kolejne metry podjazdów czy leśnych tras. B11 jest stabilny, daleki od nerwowej, gwałtownej zmiany kierunku (...)

Pełny test znajdziecie w bikeBoard 1-2/2014 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie

Zobacz kolekcję KROSS na rok 2014 w katalogu on-line

Poniżej pełna specyfikacja testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Kross Level B11
Cena: 12 499 zł
Współczynnik bB: 100 g za 126 zł
Rama: carbon SL
Rozmiary: M, L, XL
Rozmiar testowany: 545 mm – L
Baza kół: 1123 mm
Długość tylnego widelca: 440 mm
Długość górnej rury: 650 mm
Wysokość osi suportu: 308 mm
Wysokość kierownicy: 1045 mm / 1025 mm, (mostek na plus/minus w tym 00 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 70,9°
Kąt rury podsiodłowej: 73°
Masa kompletnego roweru: 9930 g
Masa ramy: 1610 g
Masa przedniego koła: 1520 g
Masa tylnego koła: 1960 g
Skok amortyzacji: 100 mm
Przedni widelec: Fox Float 32 CTD FIT, aluminiowa, stożkowa rura sterowa, 1580 g
Koła: DT Swiss XR1501 Spline (osie 15 mm / 12x142 mm))
Opony: Schwalbe Rocket Ron Evo TLR 29x2,1” 480 g, dętka :180 g
Korby: Sram S2210 39-26 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP PressFit 92 mm
Kaseta: SRAM PG-1070 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: SRAM PC-1071
Przerzutka przód: SRAM X.0
Przerzutka tył: SRAM X.0
Manetki: SRAM X.9
Hamulce: Avid X.0, tarcze: Avid HSX 180 mm / 160 mm
Kierownica: Easton EC70 (31,8x720 mm)
Wspornik kierownicy: Easton EA70, 110 mm
Łożyska sterów: VP-A45AC2 1i1/8” - 1i1/2”
Wspornik siodełka: Easton EC70 (31,6x 400 mm)
Siodełko: Fi'zi:k Tundra 2
Pedały: -

Dodano: 2014-02-20

Autor: Tekst: Jarek Hałas

Tagi: Kross

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory