Kiedyś dałbym wiele, żeby przejechać się na Zaskarze... Na spełnienie marzenia przyszło mi czekać kilkanaście lat. Przekonałem się, że magia wciąż działa – pomimo bagażu doświadczeń z jazdy wieloma fantastycznymi maszynami, na samą myśl o testach GT uśmiech nie chciał zniknąć z twarzy.

Historią tego modelu można by zanudzić, ale ja pamiętam takie czasy, w których plakaty Del Piero* zastępowano właśnie tymi z Zaskarem. Pierwotnie był maszyną niemal freeride’ową, potem zbliżał się w stronę wyczynowego XC, a GT przez te wszystkie lata skutecznie nie definiowało ukierunkowania tego modelu. Po rewolucji 29” Zaskar pojawił się w wersji XC, która na wiele lat zapadła nam w pamięć. Nowy stoi w redakcji, a my znowu czujemy się tak, jakbyśmy mieli kilkanaście lat mniej.


Zaskara trzeba chwalić za zachowanie na zjazdach. Można spokojnie odpuścić hamowanie, bo rower sprawia wrażenie przyklejonego do ziemi. Jest rewelacyjnie wyważony, co pomaga też w wybiciach na dropach – ten rower naprawdę lata! Kompetencje GT w projektowaniu rowerów grawitacyjnych są łatwo dostrzegalne. Rama bardzo dobrze tłumi też drgania, widelec i koła przejmują resztę. Nie doświadczymy na Zaskarze mocnego telepania na małych nierównościach pokonanych na pełnym gazie. Jakby tego było mało, GT bardzo precyzyjnie bierze wszystkie zakręty, pozwalając na mocne zacieśnianie łuków. Za brak precyzji podczas manewrowania w ciasnych, wolno pokonywanych sekcjach winimy (...)


Cały test znajdziecie w bikeBoard 7/2017 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie


SPECYFIKACJA TECHNICZNA
GT Zaskar Carbon 29 Expert
, Aspire Sports, www.gtbicycles.pl
Cena: 10 699 zł
Rama: carbon FOC
Przedni widelec: RockShox SID RL, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1697 g)
Piasty / Obręcze: All Terra (15x100 / 12x148 mm) / ZTR Crest S1
Opony: Schwalbe Racing Ralph Performance 29x2,1” (584 g, dętka 215 g)
Korby: FSA Afterburner 38-24 z. (175 mm)
Łożyska suportu: FSA
Kaseta: Sunrace CS-MS8 (11-42) 11-rz.
Łańcuch: KMC X11
Przerzutka przód: Shimano XT FDM5020
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M8000-SGS
Manetki: Shimano XT SL-M8000
Hamulce: Shimano XT BR-M8000, tarcze Shimano SM-RT64 160 mm
Kierownica: All Terra Team, 720 mm
Wspornik kierownicy: All Terra, 80 mm
Łożyska sterów: FSA No.42 ACB 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: All Terra, 31,6x400 mm
Siodełko: WTB Silverado, pręty Cr-Mo

Dodano: 2017-07-07

Autor: Tekst: Michał Woźniczka, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: GT

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

ROWEROWE PREZENTY

CO ZAKŁADAĆ ZIMĄ?

Kaski 2018

Cannondale Jekyll 3
Trek Roscoe 9
Giant Anthem Advanced 29er 1