To kolejna odsłona modelu, którego historia zaczęła się na początku tego wieku. Ale różnice pomiędzy kolejnymi wersjami tego fulla o charakterze XC były niewielkie. Dopiero teraz zmiany są konkretne, acz nie spektakularne. Projektanci chcieli stworzyć maszynę zdolną z dobrym skutkiem startować w pucharze świata.

W tym celu przywrócono do łask koła 29”, zmniejszono skok tylnego zawieszenia do 90 mm i od nowa zaprojektowano geometrię. Z drugiej strony rower reklamowany jest jako sprzęt na tyle uniwersalny, by podołać maratonom, wyścigom etapowym jak i jeździe dla przyjemności. Hmm… czy to wszystko da się połączyć?


Giant bardzo nas zaskoczył bardzo nowoczesnym podejściem do geometrii roweru XC. Ma dośc krótki tył (436 mm), umiarkowanie długą górną rurę i bardzo płaski kąt główki.

Pierwsze kilometry pokonane po asfalcie pokazały, że w takiej konfiguracji PŚ się nie wygra. I nie chodzi mi o klasę podzespołów, ale o zajmowaną pozycję, którą w dużej mierze kształtuje kierownica - gięta i za szeroka. Mimo giętego lewara nie siedzimy jak na kanapie przed telewizorem, bo przeciwstawia się temu dość długa górna rura i bardzo niska główka. Legendarne już zawieszenie Maestro zostało przeprojektowane by odpowiednio współpracować z damperem o mocowaniu Trunnion, zmniejszono również skok do 90 mm.


To wciąz jest Maestro. Zostało jedynie przeprojektowane do dampera z mocowaniem Trunnion i zmniejszono skok do 90 mm. Jego charakterystyka nie zmieniła się, nadal jest bardzo czuły.


Rama została dopracowana w najdrobniejszych szczegółach. Zamiast klasycznej obejmy, sztyca blokowana jest za pomoca klina wbudowanego w węzeł podsiodłowy. Wygląda to bardzo elegancko i przede wszystkim działa. Wspornik nie wsuwa się podczas jazdy i łatwo go wyregulować.

Nowa odsłona Anthema ma bardziej wyścigowy charakter niż poprzednie. Świadczy o tym zmiana wielkości kół na 29", intrygujące kąty oraz dobór komponentów. Gdyby wymienić kierownicę na model XC byłoby jeszcze lepiej.

Cały test znajdziecie w bikeBoard 11-12/2017 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie


Poniżej specyfikacja techniczna i więcej zdjęć szczegółów roweru.


SPECYFIKACJA
Giant Anthem Advanced 29er 1

cena: 15 999 zł
Giant Polska www.giant-bicycles.com
Rama:carbon Advanced, aluminium Aluxx SL
Przedni widelec: RockShox SID RL, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1699 g)
Damper: RockShox Deluxe RT
Koła: Giant XCR 1 (15x110 / 12x148 mm)
Opony: Maxxis Ikon TR EXO 29x2,2” (625 g)
Korby: Shimano SLX FC-M7000-B2 32 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shiamno Press-Fit
Kaseta: Shiamno XT CS-M8000 (11-46) 11-rz.
Łańcuch: KMC X11
Przerzutka tył: Shimano SLX RD-M7000 GS
Manetki: Shimano SLX SL-M7000
Hamulce: Shimano Deore BR-M6000, tarcze Shimano SM-RT56 180/160 mm
Kierownica: Giant Contact Trail, 780 mm
Wspornik kierownicy: Giant Contact SL, 90 mm
Łożyska sterów: 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Giant Contact Composite, 27,2x400 mm
Siodełko: Giant Contact SL, stalowe pręty

Dodano: 2017-11-15

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: Giant

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

ROWEROWE PREZENTY

CO ZAKŁADAĆ ZIMĄ?

Kaski 2018

Cannondale Jekyll 3
Trek Roscoe 9
Giant Anthem Advanced 29er 1