Wygodny! Rozmiar L daje mnóstwo miejsca na rozciągnięcie pleców , swobodny oddech i generowanie dużej mocy osobom o wzroście ponad 180 cm. Duży rozstaw osi oraz spore wyprzedzenie widelca są gwarantami stabilnego i spokojnego prowadzenia przy dużej szybkości i dają odpowiedni zapas bezpieczeństwa na stromiznach.

Rakan bardzo dobrze podjeżdża, zwłaszcza gdy droga pod górę nie jest wymagająca technicznie. Najlepiej wtedy usiąść wygodnie, na stromiznach, wyraźnie przesunąć się na przód siodła, dobrać przełożenie i skupić się na równym obrocie. Gdy teren najeży się kamieniami i korzeniami, trzeba będzie… dobrać przełożenie i skupić się na równym obrocie, tyle że z większą mocą.


Długa baza kół i niska zwrotność powodują, że lepiej, ufając zawieszeniu i oponom, przejeżdżać przez nierówności niż próbować kluczyć między nimi. Taktyka ta, przy odpowiednim zapasie siły w nogach i wydolności w płucach (przydadzą się też dobre opony, najlepiej bezdętkowe i z niskim ciśnieniem), pozwoli na pokonywanie całkiem wymagających uphilli, zwłaszcza że zakres przełożeń jest imponujący. Oryginalne w wyglądzie zawieszenie M-link, z zawiasem umiejscowionym mniej więcej w połowie długości wahacza, działa najlepiej, gdy jedziemy (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 8/2017 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie


Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Fuji Rakan 29 1.5

Cena: 13 899 zł / Advanced Sports Europe, www.advancedsports.eu
Rama: aluminium A6-SL
Przedni widelec: Fox 34 Float Rhythm Grip, aluminiowa stożkowa rura sterowa (2082 g)
Damper: Fox Float Performance EVOL DPS
Koła: Oval Concepts 600AM (15x110 / 12x148 mm)
Opony: Schwalbe Nobby Nic Performance 29x2,35” (729 g, dętka 171 g)
Korby: Shimano FC-MT700-B 36-22 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB52
Kaseta: Shimano SLX CS-M7000 (11-42) 11-rz.
Łańcuch: KMC X11
Przerzutka przód: Shimano SLX FD-M7020
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M8000 GS
Manetki: Shimano SLX SL-M7000
Hamulce: TRP Slate T4, tarcze TRP 180 mm
Kierownica: Oval Concepts 250, 770 mm
Wspornik kierownicy: Oval Concepts 313, 80 mm
Łożyska sterów: FSA No.9M/12B 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Oval Concepts 300, 30,9x340 mm
Siodełko: Oval Concepts 200, stalowe pręty

Dodano: 2017-08-10

Autor: Tekst: Piotr Oleksy, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: fuji, 2018

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Niejasna przyszłość roweru

Nowy wymiar treningu

Moc „ludzi z żelaza”

Młodzi gniewni polskiego XC… rok później