177 lat temu Orbea produkowała broń. Teraz robi rowery z charakterem, czego przykładem jest choćby Alma M-Pro. Zaintrygowała nas opcja ze sztywnym widelcem, ale postanowiliśmy sprawdzić, jak działa z amorem, jak i na sztywno.

Alma sprzedawana jest w odmianach różniących się geometrią, a uzależnione to jest od zastosowanego włókna. Oparta na najlepszych włóknach OMR jest najbardziej agresywna. Podczas spokojnej jazdy nie czuć jej zadziornego charakteru.


Na podjeździe przesadną dynamiką nie grzeszy, nadrabia za to właściwościami jezdnymi. Po pierwsze łatwo jest uzyskać wysoką kadencję, a zastosowany napęd 2×11 w wersji Di2 jest bardzo uniwersalny, więc łatwo jest dobrać odpowiednie przełożenie, a automat Synchro Shift odpowiedzialny za zmianę biegów na suporcie w pewnym stopniu niweluje utratę rytmu pedałowania przy zmianie na przednią przerzutką. Napęd z suportem dwurzędowym z pewnością przyda się mniej wprawionym kolarzom oraz tym, którzy wybierają najdłuższe dystanse w terenie górskim. (...)



Sztywny widelec Spirit (można go dokupić za 2499 zł) nie tylko zmniejsza masę roweru, ale przede wszystkim znacznie wyostrza geometrię. Wysokość kokpitu jest niższa o 18 mm, co wpłynęło również na kąt podsiodłowy. Taka zmiana znacznie poprawia efektywność jazdy w łatwym terenie.


SPECYFIKACJA

Orbea Alma M-Pro
dystrybucja: Polsport, www.orbea.com
Cena: 24 999 zł
Rama: carbon
Przedni widelec: Fox 32 Factory SC FIT4, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1492 g)
Koła: Mavic Crossmax Elite (15x110 / 12x148 mm)
Opony: Maxxis Ikon 3C Maxx
Speed EXO TR, 29x2,2” (640 g)
Korby: Shimano XT FC-M8000-B2 36-26 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano Press-Fit
Kaseta: Shimano SLX CS-M7000 (11-42) 11-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG701-11
Przerzutka przód: Shimano XT Di2 FD-M8070
Przerzutka tył: Shimano XT Di2 RD-M8050-GS
Manetki: Shimano XT Di2 SW-M8050
Hamulce: Shimano XT BR-M8000, tarcze Shimano SM-RT76 180/160 mm
Kierownica: FSA SL-K, 700 mm
Wspornik kierownicy: FSA SL-K, 100 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: FSA SL-K UD Carbon, 27,2x400 mm
Siodełko: Selle Italia SL XC Flow, stalowe pręty


Cały test znajdziecie w bikeBoard 6/2017 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie

Dodano: 2017-06-15

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, zdjęcia: Miłosz Kedracki

Tagi: Orbea

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Niejasna przyszłość roweru

Nowy wymiar treningu

Moc „ludzi z żelaza”

Młodzi gniewni polskiego XC… rok później