Shimano idąc za trendem przenoszenia rozwiązań z wyższych grup do niższych, zaprezentowało system hydraulicznych hamulców 105. Będzie to zatem tańsza wersja Ultegry, mająca charakteryzować się wysoką jakością pracy oraz wygodą. Prowadzenie przewodów zostało zapożyczone z Ultegry, gdzie pancerz biegnie wewnątrz zacisku, zapewniając większą aerodynamikę. Zaciski zaprojektowano tak, aby przylegały jak najbliżej ramy, dzięki czemu nie widać śrub mocujących i w efekcie hamulec wygląda zupełnie inaczej niż w rowerze górskim.
Wraz z hamulcem Shimano proponuje 140 mm tarcze wyposażoną w ICE Technology, znaną z górskim hamulców tej marki. Dostępność jest określona na październik 2015


W niedalekiej przyszłości możemy spodziewać się wysypu szosowych tarczówek, ponieważ UCI zapowiedziało podczas targów Taipei, że jest bliskie zaakceptowania rowerów wyposażonych w hamulce tarczowe. Niedługo zostaną ogłoszone szczegóły, wraz z standardami mającymi panować wśród ekip World Touru.

Dodano: 2015-04-02

Autor: Tekst: bikeBoard (SJ)

Tagi: Shimano, hamulce

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Rasowe ścigacze za 11k
Orbea Avant M30 Team
Merida Scultura 5000 Disc
Cannondale 2018: Jekyll i Trigger
7 najczęstszych błędów w treningu amatorów
Kardiologiczne badania podstawowe
44 strony przygody!