Na przestrzeni kilku lat, które upłynęły od jego premiery, Spectral zdążył zebrać masę pochlebnych opinii. Kilka krótkich spotkań z tym modelem, jak choćby mój udział w zawodach enduro w Kluszkowcach, tylko wzmogło apetyt.

Po napłynięciu informacji, że udoskonalono geometrię, karton ze Spectralem został przywitany gromkimi brawami. Trwanie oklasków wydłużyła informacja na pudle: Red. Na tle konkurencji Spectral przedstawia się podobnie jak Volkswagen Golf – regularny, proporcjonalny i mało krzykliwy. Nie znajdziemy tu kontrowersyjnych rozwiązań, które odrzucałyby potencjalnego kupca. A gdyby komuś nie pasował kolor, to w każdym modelu można wybierać pomiędzy dwiema wersjami kolorystycznymi.

Surowy styl nie przekłada się jednak na zaawansowanie technologiczne. Oprócz oczywistych rozwiązań, takich jak oś 12 mm czy stożkowa główka, znajdziemy mocowanie przerzutki w standardzie Direct Mount oraz wewnętrzne prowadzenie linek przerzutek. Przewody hydrauliczne pozostały na zewnątrz, co ułatwia ewentualny serwis roweru. Solidnie zbudowana rama jest zaskakująco lekka, co naturalnie przekłada się na masę całego roweru.

Podjazdy
Wśród rowerów tej klasy (cena, skok, przeznaczenie) jest jednym z naj (...)

Nieziemski kolor w rzeczywistości wygląda jeszcze lepiej niż na zdjęciach. Rama jest najpierw malowana na „chrom”, a następnie czerwonym lakierem. Efekt nie daje spać po nocach.

Klasycznie zorganizowany wahacz wspiera się na popychaczu o ciekawym zagięciu. Prezentuje się to znakomicie i przekazuje energię na Foxa z powiększoną komorą.


Cały test znajdziecie w bikeBoard 3/2015, możesz też kupić e-wydanie

Poniżej specyfikacja techniczna i więcej zdjęć szczegółów roweru.

Caynon Spectral AL 7.0
10 399 zł **
Canyon www.canyon.com
Współczynnik bB: 100 g za 80 zł
Rama: aluminium
Rozmiary: XS, S, M, L, XL
Rozmiar testowany: 450 mm – M
Baza kół: 1150 mm
Długość tylnego widelca: 435 mm
Długość górnej rury: 590 mm
Wysokość osi suportu: 335/327 mm
Wysokość kierownicy: 980/976 mm , mostek na +/- do tego 20 mm podkładek
Kąt główki ramy: 66.8/68,2°
Kąt rury podsiodłowej: 75.2/76.4°
Masa kompletnego roweru: 13 050 g*
Masa ramy: 2590 g 3610 g ( presfit, manetki + linki + reverb)
Masa przedniego koła: 1950 g
Masa tylnego koła: 2400 g
Skok amortyzacji: przód – 140-110 mm, tył - 140 mm
Przedni widelec: Fox 32 Talas CTD FIT, aluminiowa, stożkowa rura sterowa (1880 g)
Damper: Fox Float CTD BV Performance Series ( 243 g)
Koła: DT Swiss M1700 Spline (osie 15 mm / 12x142 mm)
Opony: Continental Mountain King II 27.5x2.4 (800 g, dętka:139 g)
Korby: Shimano XT FC-M785 38-24 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB71-41 Pressfit (92 mm)
Kaseta: Shimano CS-HG81-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10
Przerzutka przód: Shimano XT FD-M785
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M786
Manetki: Shmano SLX SL-M670
Hamulce: Shimano SLX BL/BR-M675 ,tarcze: Shimano SM-RT66 203/180 mm
Kierownica: Iridium 3-0 Trail , 31.8x760 mm
Wspornik kierownicy: Iridium 3-0 , 50 mm
Łożyska sterów: Cane Creek 40 1i1/8'-1i1/2”'
Wspornik siodełka: Rock Shox Reverb Stealth 125 mm , 30.9x420 mm
Siodełko: Iridium Trail
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl
** cena zależna od kursu euro

Dodano: 2015-03-10

Autor: Tekst: Szymon Janik, foto: Piotr Staroń

Tagi: full, canyon

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Eagle???

Merida Big.Nine 6000 i Big.Nine 800

Kross Level 13.0

Kolarz - cukrzyk

Karpaty w trzech aktach