Austriacy odrobili lekcję i przedstawiają rasowego fulla xc. Wreszcie!

Poprzedni Scarp miał silną schizofrenię. Dostępne były wersje na kołach 29” albo 27,5”, które różniły się skokiem zawieszenia o 5 mm (100 lub 105 mm). Rama była masywna, wytrzymała, ale ciężka, bo nawiązywała do ścieżkowego Lycana. Do ścigania się nie nadawała, ale i na ścieżkach szału nie było. Także i ten Scarp nie błyśnie w Bielsku, ani w Trutnowie, ponieważ odzwierciedla wszystkie zasady konstruowania XCO – ultralekki z zwieszeniem uruchamiającym się tylko w szczególnych sytuacjach albo nawet wyłącznie na zjazdach.

Rama jest filigranowa, a komponenty nie zrobią wstydu na żadnej z edycji pucharu świata. Mimo że nie jest to najwyższy model w hierarchii, to pod względem funkcjonalności od topowej wersji różni się minimalne. Geometria wymusza sportową pozycję, odpowiednio wyciągniętą i niską. Nieco wyższą niż radykalny model XCO – Trek Top Fuel, ale dobrze dobraną nawet n a długie dystanse okolic Halstat czy Bad Goisern znane uczestnikom Saltzkammer gut Trophy 200.

W płaskim terenie rower jedzie bardzo lekko nie tylko dzięki ni skiej masie, ale głównie za sprawą opon o fantastycznie niskich oporach toczenia. Na łat wych technicznie podjazdach dobrze wkręca się na wysokie obroty, nawet biorąc po d uwagę, że kąt podsiodłowy jest w dużej mierze (...)


Specyfikacja roweru
KTM Scarp 29 Prestige 12S XX1
cena: 32 499 zł | Bikershop, www.bikershop.pl

Rama: carbon
Przedni widelec: RockShox RS1, carbonowa stożkowa rura sterowa (1752 g)
Damper: RockShox Monarch XX
Koła: KTM DT Prime 3CC (15x110 / 12x148 mm)
Opony: Schwalbe Thunder Burt Evo LiteSkin 29x2,1” (456 g, dętka 148 g)
Korby: SRAM XX1 Eagle 34 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP Press-Fit
Kaseta: SRAM XG1299 (10-50) 12-rz.
Łańcuch: SRAM XX1 Eagle
Przerzutka tył: SRAM XX1 Eagle
Manetki: SRAM XX1 Eagle Trigger
Hamulce: Shimano XTR BL/BR-M9000, tarcze Shimano SM-RT86 180/160 mm
Kierownica: Ritchey WCS Carbon 2X, 710 mm
Wspornik kierownicy: Ritchey WCS C-220, 80 mm
Łożyska sterów: KTM Team B303AM 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Ritchey WCS Carbon, 31,9x400 mm
Siodełko: Selle Italia SLR, X Cross, magnezowe pręty

Cały test znajdziecie w bikeBoard 5/2017 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie

Dodano: 2017-05-10

Autor: Jakub Chryczyk, foto: bikeBoard

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Rasowe ścigacze za 11k
Orbea Avant M30 Team
Merida Scultura 5000 Disc
Cannondale 2018: Jekyll i Trigger
7 najczęstszych błędów w treningu amatorów
Kardiologiczne badania podstawowe
44 strony przygody!