Austriacy odrobili lekcję i przedstawiają rasowego fulla xc. Wreszcie!

Poprzedni Scarp miał silną schizofrenię. Dostępne były wersje na kołach 29” albo 27,5”, które różniły się skokiem zawieszenia o 5 mm (100 lub 105 mm). Rama była masywna, wytrzymała, ale ciężka, bo nawiązywała do ścieżkowego Lycana. Do ścigania się nie nadawała, ale i na ścieżkach szału nie było. Także i ten Scarp nie błyśnie w Bielsku, ani w Trutnowie, ponieważ odzwierciedla wszystkie zasady konstruowania XCO – ultralekki z zwieszeniem uruchamiającym się tylko w szczególnych sytuacjach albo nawet wyłącznie na zjazdach.

Rama jest filigranowa, a komponenty nie zrobią wstydu na żadnej z edycji pucharu świata. Mimo że nie jest to najwyższy model w hierarchii, to pod względem funkcjonalności od topowej wersji różni się minimalne. Geometria wymusza sportową pozycję, odpowiednio wyciągniętą i niską. Nieco wyższą niż radykalny model XCO – Trek Top Fuel, ale dobrze dobraną nawet n a długie dystanse okolic Halstat czy Bad Goisern znane uczestnikom Saltzkammer gut Trophy 200.

W płaskim terenie rower jedzie bardzo lekko nie tylko dzięki ni skiej masie, ale głównie za sprawą opon o fantastycznie niskich oporach toczenia. Na łat wych technicznie podjazdach dobrze wkręca się na wysokie obroty, nawet biorąc po d uwagę, że kąt podsiodłowy jest w dużej mierze (...)


Specyfikacja roweru
KTM Scarp 29 Prestige 12S XX1
cena: 32 499 zł | Bikershop, www.bikershop.pl

Rama: carbon
Przedni widelec: RockShox RS1, carbonowa stożkowa rura sterowa (1752 g)
Damper: RockShox Monarch XX
Koła: KTM DT Prime 3CC (15x110 / 12x148 mm)
Opony: Schwalbe Thunder Burt Evo LiteSkin 29x2,1” (456 g, dętka 148 g)
Korby: SRAM XX1 Eagle 34 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP Press-Fit
Kaseta: SRAM XG1299 (10-50) 12-rz.
Łańcuch: SRAM XX1 Eagle
Przerzutka tył: SRAM XX1 Eagle
Manetki: SRAM XX1 Eagle Trigger
Hamulce: Shimano XTR BL/BR-M9000, tarcze Shimano SM-RT86 180/160 mm
Kierownica: Ritchey WCS Carbon 2X, 710 mm
Wspornik kierownicy: Ritchey WCS C-220, 80 mm
Łożyska sterów: KTM Team B303AM 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Ritchey WCS Carbon, 31,9x400 mm
Siodełko: Selle Italia SLR, X Cross, magnezowe pręty

Cały test znajdziecie w bikeBoard 5/2017 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie

Dodano: 2017-05-10

Autor: Jakub Chryczyk, foto: bikeBoard

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

ROWEROWE PREZENTY

CO ZAKŁADAĆ ZIMĄ?

Kaski 2018

Cannondale Jekyll 3
Trek Roscoe 9
Giant Anthem Advanced 29er 1