W kolekcji Orbei, Avant to rower klasy endurance.
Zmodernizowana na sezon 2017 rama zbudowana jest z kompozytu OMP (drugiego w hierarchii zaawansowania z trzech stosowanych przez Orbeę) i według danych producenta waży 990 g (200 g mniej niż model dotychczasowy).

Nie jest wyposażona w żadne elastomerowe inserty ani inne tego typu rozwiązania poprawiające komfort jazdy, a jednak komfort to coś, na co zgodnie zwrócili uwagę wszyscy testerzy. Rama świetnie rozprasza najbardziej dokuczliwe drgania pochodzące z jazdy po kiepskiej jakości asfaltach czy nawet kostce brukowej. Większe nierówności są akcentowane, jednak nie dotkliwie, co w efekcie oznacza, że użytkownik traci mniej energii na amortyzację. A to wszystko przy zachowaniu bardzo przyzwoitej sztyw ności bocznej, co pokazują nasze pomiary laboratoryjne.

W prowadzeniu rower jest stabilny. Przy inicjowaniu skrętu trzeba się mocniej złożyć, bo nie skręca tak ochoczo, jak wyścigówka i jak to nonszalancko zauważył jeden z testerów: coś za coś, dzięki temu można spokojnie grzebać w kieszeniach podczas jazdy. Kolega nie dopisał czego tak pracowicie szukał w tych kieszeniach, niemniej jednak charakterystyka taka ma też inne dobre strony. Przy dużych prędkościach, przekraczających 60 km/h, rower jest (...)


Specyfikacja roweru:
Orbea Avant M30 Team-D
cena: 11 999 zł | Polsport www.orbea.com

Rama: carbon OMP monocoque
Przedni widelec: carbon OMP
Koła: Mavic Aksium Disc (12x100
/ 12x142 mm)
Opony: Vittoria Rubino 700x25C (262 g, dętka 121 g)
Korby: FSA Gossamer 50-34 z. (175 mm)
Łożyska suportu: FSA Pressfit 386
Kaseta: Shimano 105 CS-5800 (11-28) 11-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG601-11
Przerzutka przód: Shimano 105 FD-5800
Przerzutka tył: Shimano 105 RD-
5800-SS | Manetki: Shimano ST-RS505
Hamulce: Shimano BR-RS505, tarcze Shimano SM-RT81
160 mm | Kierownica: FSA Gossamer, 400 mm, zasięg 80 mm, głębokość 120 mm
Wspornik kierownicy: FSA Gossamer, 110 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: FSA SL-K UD Carbon, 27,2x350 mm
Siodełko: Prologo Kappa Evo, stalowe pręty


Cały test znajdziecie w bikeBoard 5/2017 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie


Dodano: 2017-05-10

Autor: Paweł Kisielewski, foto: Maciej Patrzałek

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Rasowe ścigacze za 11k
Orbea Avant M30 Team
Merida Scultura 5000 Disc
Cannondale 2018: Jekyll i Trigger
7 najczęstszych błędów w treningu amatorów
Kardiologiczne badania podstawowe
44 strony przygody!