W kolekcji Orbei, Avant to rower klasy endurance.
Zmodernizowana na sezon 2017 rama zbudowana jest z kompozytu OMP (drugiego w hierarchii zaawansowania z trzech stosowanych przez Orbeę) i według danych producenta waży 990 g (200 g mniej niż model dotychczasowy).

Nie jest wyposażona w żadne elastomerowe inserty ani inne tego typu rozwiązania poprawiające komfort jazdy, a jednak komfort to coś, na co zgodnie zwrócili uwagę wszyscy testerzy. Rama świetnie rozprasza najbardziej dokuczliwe drgania pochodzące z jazdy po kiepskiej jakości asfaltach czy nawet kostce brukowej. Większe nierówności są akcentowane, jednak nie dotkliwie, co w efekcie oznacza, że użytkownik traci mniej energii na amortyzację. A to wszystko przy zachowaniu bardzo przyzwoitej sztyw ności bocznej, co pokazują nasze pomiary laboratoryjne.

W prowadzeniu rower jest stabilny. Przy inicjowaniu skrętu trzeba się mocniej złożyć, bo nie skręca tak ochoczo, jak wyścigówka i jak to nonszalancko zauważył jeden z testerów: coś za coś, dzięki temu można spokojnie grzebać w kieszeniach podczas jazdy. Kolega nie dopisał czego tak pracowicie szukał w tych kieszeniach, niemniej jednak charakterystyka taka ma też inne dobre strony. Przy dużych prędkościach, przekraczających 60 km/h, rower jest (...)


Specyfikacja roweru:
Orbea Avant M30 Team-D
cena: 11 999 zł | Polsport www.orbea.com

Rama: carbon OMP monocoque
Przedni widelec: carbon OMP
Koła: Mavic Aksium Disc (12x100
/ 12x142 mm)
Opony: Vittoria Rubino 700x25C (262 g, dętka 121 g)
Korby: FSA Gossamer 50-34 z. (175 mm)
Łożyska suportu: FSA Pressfit 386
Kaseta: Shimano 105 CS-5800 (11-28) 11-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG601-11
Przerzutka przód: Shimano 105 FD-5800
Przerzutka tył: Shimano 105 RD-
5800-SS | Manetki: Shimano ST-RS505
Hamulce: Shimano BR-RS505, tarcze Shimano SM-RT81
160 mm | Kierownica: FSA Gossamer, 400 mm, zasięg 80 mm, głębokość 120 mm
Wspornik kierownicy: FSA Gossamer, 110 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: FSA SL-K UD Carbon, 27,2x350 mm
Siodełko: Prologo Kappa Evo, stalowe pręty


Cały test znajdziecie w bikeBoard 5/2017 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie


Dodano: 2017-05-10

Autor: Paweł Kisielewski, foto: Maciej Patrzałek

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

ROWEROWE PREZENTY

CO ZAKŁADAĆ ZIMĄ?

Kaski 2018

Cannondale Jekyll 3
Trek Roscoe 9
Giant Anthem Advanced 29er 1