Szczerze powiedziawszy o istnieniu marki Shockblaze dowiedziałem się dopiero, gdy odbierałem rower do testów. Młody jestem.

Jak się potem okazało, firma ta ma w swojej ofercie sprzedawane w Polsce, bardzo ciekawe modele rowerów z całkiem niezłym wyposażeniem i przystępną ceną. Trace Elite godnie je reprezentuje.

Pozycja i podjazdy
W oczy rzuca się długi, jak na ścieżkowca, 100-milimetrowy mostek. Drugą rzeczą, na którą zwróciliśmy uwagę, jest bardzo wysoko umieszczona kierownica. W maksymalnej wysokości znajduje się aż 1040 mm od ziemi. W ruch poszły imbusy i po obróceniu mostka okazało się, że usytuowała się poniżej metra. Tak trzymać. Pozycja jest wyciągnięta do przodu, lecz nie męczy na dłuższą metę. Shockblaze bardzo przyjemnie i dynamicznie pokonuje podjazdy. Damper Fox Float w pozycji Climb jest całkowicie zablokowany, a więc o bujaniu nie ma mowy. Cały moment obrotowy jest natychmiastowo przekazywany do podłoża. Widelec również można szybko zablokować i to korzystając z naszej ulubionej manetki na kierownicy. Szkoda, że (...)

Pełen tekst znajdziecie w papierowym wydaniu bikeBoard 6/2014 (gdzie kupić)

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu.

Shockblaze Trace Elite Alloy 27.5
8 999 zł
Polbike www.shockblaze.pl
Współczynnik bB: 100 g za 64 zł
Rama: aluminium Ultralight
Rozmiary: 406, 457, 508 mm
Rozmiar testowany: 508 mm
Baza kół: 1150 mm
Długość tylnego widelca: 445 mm
Długość górnej rury: 615 mm
Wysokość osi suportu: 335 mm
Wysokość kierownicy: 1040 /1010 mm (mostek na +/- w tym 15 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 68°
Kąt rury podsiodłowej: 70°
Masa kompletnego roweru: 14 080 g*
Masa ramy: 3350 g (bez damper)
Masa przedniego koła: 1800 g
Masa tylnego koła: 2440 g
Skok amortyzacji: przód 140 mm, tył 140 mm
Przedni widelec: Fox 32 Float 27.5 CTD Factory Series (1930 g)
Damper: Fox Float CTD Evolution Series (248 g)
Piasty: Shimano Deore HB/FH-M618
Koła: DT Swiss M480 27.5
Opony: Schwalbe Nobby Nic EVO 27.5x2.25” (597 g, dętka: 170 g)
Korby: Shimano SLX FC-M670 42-32-24 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB70 (68 mm)
Kaseta: Shimano CS-HG62-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: Shimano CS-HG54
Przerzutka przód: Shimano SLX FD-M671
Przerzutka tył: Shimano XT FD-M781
Manetki: Shimano Deore BL-M610
Hamulce: Avid Elixir 5 , tarcze: Avid G2CS 180/160 mm
Kierownica: Shockblaze , 31.8x750 mm
Wspornik kierownicy: Kalloy Uno , 100 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Kind Shock eTen , 31.6x370 mm
Siodełko: Shockblaze
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-06-04

Autor: Tekst: Szymon Janik

Tagi: full, 27,5", Shockblaze

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Rowery wszechgórskie

Duże koło dla juniora

Maratony MTB Ultra