W tym teście porównaliśmy trzy rowery HT o wyścigowym przeznaczeniu. Dwa z nich to twentyninery (Orbea i GT) i jeden 650b (Shockblaze). Znajdziecie tu odpowiedź na pytanie, jak wypadają koła różnej średnicy w bezpośredniej konfrontacji w warunkach trudnych tras XCM oraz jak sprawdza się w takich realiach napęd 1x11 w porównaniu do 2x10 oraz 3x10.

Pozycja
Nominalnie wszystkie rowery mają tę samą wielkość „L”, jednak pozycja zajmowana na poszczególnych z nich jest bardzo różna. GT okazał się wielgachny, moje 183 cm wzrostu nie wystarczyły na zajęcie optymalnej pozycji za kokpitem. Inny spośród naszych testerów, Bartek (180 cm), raportuje: - Zaskar jest ogromny, ma bardzo długą górna rurę przedniego trójkąta (625 mm), mam wrażenie jakby rozmiarówka była sporo zawyżona. Mimo krótkiego mostka i sztycy bez offsetu sylwetka jest bardzo wyciągnięta, co utrudnia sprawne manewrowanie. Na Almie pozycja jest dobrze ustawiona i, mimo że kokpit nie znajduje się bardzo nisko, pozwala przyjąć dość sportową sylwetkę (...)

Test porównawczy rowerów GT Carbon 9R Elite, Orbea Alma M50 i Shockblaze KRS Elite Performance 27,5 znajdziecie w papierowym wydaniu bikeBoard 7/2014 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie magazynu

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Orbea Alma M50 to w naszej ocenie urodzony maratończyk, im trudniej, ciaśniej, bardziej kręto, tym lepiej Alma wypracowuje przewagę. W naszym teście uzyskała ocenę końcową 5,2 (świetny)

cena: 9 499 zł
Polsport www.roweryorbea.pl
Współczynnik bB: 100 g za 83 zł
Rama: carbon monocoque
Rozmiary: S (27.5”), M (27.5”), M (29”), L (29”), XL (29”)
Rozmiar testowany: 490 mm – L
Baza kół: 1105 mm
Długość tylnego widelca: 436 mm
Długość górnej rury: 615 mm
Wysokość osi suportu: 320 mm
Wysokość kierownicy: 1025/1010 mm (mostek na +/- w tym 20 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 71°
Kąt rury podsiodłowej: 73,7°
Masa kompletnego roweru: 11 570 g*
Masa ramy: 1390 g 1720 g (pressfity, 2 linki + manetki)
Masa przedniego koła: 2070 g
Masa tylnego koła: 2750 g
Skok amortyzacji: 100 mm
Przedni widelec: Fox Float 32 FiT CTD Factory Series, stożkowa aluminiowa rura sterowa (1630 g)
Piasty: Shimano Deore HB-M618 (oś 15 mm) / FH-M475
Obręcze: Mavic XM-119 Disc
Opony: Geax Aka 29” 29x2,2” (730 g, dętka: 170 g)
Korby: Shimano FC-M622 40-30-22 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB71-41 (92 mm)
Kaseta: Shimano CS-HG50-10 (11-36) 10-rz
Łańcuch: Shimano CN-HG54
Przerzutka przód: Shimano SLX FD-M671
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M786
Manetki: Shimano Deore SL-M610
Hamulce: Formula C1 , tarcze: Formula One Piece 180 / 160 mm
Kierownica: Race Face Ride Flat , 31.8x690 mm
Wspornik kierownicy: Race Face Ride , 100 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Race Face Ride , 27,2x375 mm 680/810 mm
Siodełko: Selle Italia X1
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Zobacz też:

Dodano: 2014-07-11

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, współpraca: Jarek Hałas, Bartek Rychlicki, foto:

Tagi: hardtail, carbon, Orbea

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Rowery wszechgórskie

Duże koło dla juniora

Maratony MTB Ultra