Model URC 9.0 mieliśmy okazję już testować przed dwoma laty. Wówczas wątkiem przewodnim było założenie, że rower ten spokojnie mógłby zapełnić stajnię drużyny zawodowej. Czas mija, a URC jak nie widzieliśmy w zawodowym peletonie, tak nie widzimy, więc może znajdźmy mu inne zastosowanie?

Pierwsze oględziny szarej, matowej ramy pozwoliły poczuć deja vu. Wykonana w technologii iCAD, metodą T2T, jest tylko nieco cięższa od testowanej w bB#8/2012. Poprawiono wewnętrzne prowadzenie linek i nowa, jedenastorzędowa grupa natychmiastowo zmienia biegi na kasecie. Ergonomia, szybkość, precyzja i lekkość wrzucania na płytę też są nie do pobicia. Prawidłowa regulacja węższej prowadnicy przedniej przerzutki z serii 9000 wymaga nieco więcej zachodu niż w 7900, którą testowaliśmy dwa lata temu. Kilka sekund dokłada także brak mocowania Direct Mount przedniej przerzutki, ale wysiłek przy adiustacji się opłaca – zero ocierania i wylot jak z procy. Dosłownie. Sztywność boczna ramy oraz lekkość kół pozwalają na błyskawiczne odejście w górę. To kwestia sztywności (...)

Pełny tekst znajdziecie w bikeBoard 6/2014 (gdzie kupić)
W czerwcowym bikeBoardzie polecamy artykuł, w którym piszemy jak przystosować rower szosowy do startu w triathlonie. Materiał uzupełniony jest testem 4 rowerów szosowych (Giant Propel Advanced 3, Kellys URC 90, KTM Revelator Elite, Rose Xeon CW 3000) - w każdym teście proponujemy jak przystosowac rower pod Tri.

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu

Kellys URC 90
12 990 zł
Kellys www.kellysbike.com
Współczynnik bB: 100 g za 180 zł
Rama: carbon iCAD
Rozmiary: S, M, L
Rozmiar testowany: 525 mm – M
Baza kół: 998 mm
Długość tylnego widelca: 410 mm
Długość górnej rury: 575 mm
Wysokość osi suportu: 270 mm
Wysokość kierownicy: 945/920 mm (mostek na +/- w tym 33 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 72,2°
Kąt rury podsiodłowej: 72,6°
Masa kompletnego roweru: 7190 g*
Masa ramy: 1285 g
Masa przedniego koła: 1060 g
Masa tylnego koła: 1380 g
Przedni widelec: Kellys Carbon Monocoque, stożkowa rura sterowa, carbonowe haki (420 g)
Koła: Mavic Ksyrium Elite S
Opony: Mavic Yksion Pro Griplink/Powerlink 700x23C (210/199 g, dętka:90 g)
Korby: Shimano Dura Ace FC-9000 53-39 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB9000 (68 mm)
Kaseta: Shimano Dura Ace CS-9000 (11-23) 11-rz.
Łańcuch: Shimano Dura Ace CN-9000
Przerzutka przód: Shimano Dura Ace FD-9000
Przerzutka tył: Shimano Dura Ace RD-9000 SS
Manetki: Shimano Dura Ace ST-9000
Hamulce: Shimano Dura Ace ST-9000 / BR-9000
Kierownica: Ritchey WCS Carbon Evo Curve , 31.8x420 mm
Wspornik kierownicy: Ritchey WCS 4-Axis Matrix , 110 mm
Łożyska sterów: Ritchey WCS Carbon 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Ritchey WCS Carbon 1-bolt , 31,6x350 mm
Siodełko: Fi'zi:k Arione R7
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-06-06

Autor: Tekst: Jarek Hałas, foto: Piotr Staroń

Tagi: szosa, Kellys

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Eagle???

Merida Big.Nine 6000 i Big.Nine 800

Kross Level 13.0

Kolarz - cukrzyk

Karpaty w trzech aktach