W najbliższym numerze bB #1-2/2013 przeczytacie o tegorocznym, zimowym modelu butów NW Arctic Celcius GTX oraz ich sprawdzianie w Naszych warunkach. Natomiast my już mieliśmy okazję zapoznać się ze zaktualizowaną ofertą zimowych butów NW na niekorzystny pogodowo dla kolarzy okres.

Pierwszy z modeli, które w sprzedaży pojawią się w listopadzie b.r. to bardzo podobny do tegorocznego model Arctic Celcius Commuter GTX. Forma, jak i zastosowane technologie, w większości nawiązują do testowanego przez Nas modelu. Znajdziecie w nich zarówno wzmocnioną podeszwę Jaws Carbon jak i wkładkę Special GTX, o skuteczności i użyteczności których szerzej w Naszym teście. Podobnie, jak w „lustrowanym” modelu wersja Commuter oferuje także stabilizację pięty systemem Ultra Y, a pewność wiązania powierzono systemowi S.L. zabezpieczonemu od góry patką z rzepem. Widoczną w charakterystyce różnicą konstrukcyjną jest zastosowanie membrany Gore-Tex Koala w miejsce Panda. Cokolwiek znaczy ta różnica, pewnie przekonamy się, gdy buty wpadną na Nasze stopy podczas kolejnej zimy. Uderzającą różnicą do obu aktualnych modeli jest intensywna barwa modelu Commuter, która w znaczący sposób podnosi widoczność kolarza, a może i użyteczność i bezpieczeństwo w miejskiej dżungli? I to właśnie dodatkowy przymiotnik w nazwie może świadczyć o codziennym, utylitarnym przeznaczeniu.

Całkowicie odmiennym designersko i konstrukcyjnie obuwiem jest extreme winter GTX. Zastosowano w nich podeszwę SpeedLight 3D Carbon znaną np. z modeli Extreme Tech. Podobnie jak w dotychczasowych modelach elementy podeszwy stykające się z podłożem wykonano z naturalnej gumy dla zapewnienia lepszego czucia i przyczepności. Cholewkę wykonano z materiału Sierra thermal GTX (podobnie jak w dotychczasowym modelu Celcius GTX). W myśl technologii DSC (double shield construction) cholewka składa się z dwóch zintegrowanych warstw. Dzięki temu obuwie jest odporne na działanie mrozu i wilgoci. Zewnętrzna warstwa pełni rolę ochraniacza, jednak będąc pozbawiona jego wad, natomiast wewnętrzna ma zapewnić komfortowy mikroklimat dla stopy.
Dla poprawy wygody i komfortu zastosowano w miejsce S.L. System zapięcie w postaci podwójnego pokrętła BOA® dla możliwości równomiernego zapięcia dolnej i górnej części buta, co niweluje ucisk i dyskomfort. Górną część cholewki zabezpiecza patka z rzepem velcro.

Dodano: 2013-01-09

Autor: bB (JH)

Tagi: zima, buty zimowe, Northwave

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Niejasna przyszłość roweru

Nowy wymiar treningu

Moc „ludzi z żelaza”

Młodzi gniewni polskiego XC… rok później