All-In-One Cartridge to nazwa dla nowego systemu amortyzacji. Tajwańska marka proponuje klientom wyjątkowy system działania swoich widelców.

Trzy funkcje w jednej części – tak w skrócie można określić charakter nowych cartridge’ów. Amortyzatory z serii RC mają być wyposażone w specjalny wkład prawej goleni. Górna część to kąpiel olejowa, w której zamknięty jest system tłumienia i blokada amortyzatora. Na spodzie zaś, umiejscowiona będzie sprężyna powietrzna (regulowana ciśnieniem i odpowiedzialna za tłumienie odbicia). System wydaje się być podobny do Dual-Air stosowanego przez firmę Rock Shox. W przypadku SR Suntour, wszystko ma być zamknięte w jednej części, bez konieczności stosowania dodatkowych kąpieli olejowych.

Blokada zawieszeni sterowana ma być za pomocą linki połączonej z manetką na kierownicy lub pokrętła na goleni (z regulacją wstępnego ugięcia). Możliwości dostosowywania pracy widelca wydają się być ograniczone. Jeśli do dyspozycji pozostanie tak na prawdę dolna sprężyna powietrzna, trudno mówić o szerokim wachlarzu możliwości. Trudno też uwierzyć, że zamknięcie aż 3 istotnych funkcji (tłumienie, blokada i regulacja odbicia) w jednej goleni, pozwoli całemu systemowi pracować niezawodnie.

Zdaniem konstruktorów, plusem nowego wkładu jest system QSP (Quick Service Product). Jeśli wydajność amortyzatora zacznie spadać wystarczy wymienić cartridge na nowy, co ma zajmować jedynie kilka minut. Oferta ciekawa, ale kogo stać na każdorazowy zakup nowego cartridge’a? Pozostaje mieć nadzieje, że równie łatwo jak wyjmować, będzie się dało serwisować nowy, wielofunkcyjny wkład.


Dodano: 2012-04-18

Autor: bikeBoard (JŚ), zdjęcia i filmy: SR Suntour

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Niejasna przyszłość roweru

Nowy wymiar treningu

Moc „ludzi z żelaza”

Młodzi gniewni polskiego XC… rok później